veliki problem
“Ovo je postao jako veliki problem”: Cisterne u BiH nema ko da vozi
Po forumima i oglasima za zapošljavanje širom BiH sve više se traže vozači sa iskustvom koji prevoze cisterne tečnih i opasnih materija, a prema podacima prevoznika, veliki broj njih je posljednjih godina najviše zbog većih plata otišao raditi u zemlje Evropske unije
Na području Bosne i Hercegovine sve više fali profesionalnih vozača, a pogotovo onih koji imaju ADR licencu, odnosno koji su položili ispit za prevoz tečnih i opasnih materija u cisternama, potvrdili su prevoznici za Nezavisne novine.
Po forumima i oglasima za zapošljavanje širom BiH sve više se traže vozači sa iskustvom koji prevoze cisterne tečnih i opasnih materija, a prema podacima prevoznika, veliki broj njih je posljednjih godina najviše zbog većih plata otišao raditi u zemlje Evropske unije.
Naći vozača cisterne u BiH postao je tako veliki problem, a s tim se bore i neke razvijenije zemlje u svijetu.
Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS, kazao je da je u Bosni i Hercegovini stanje, što se tiče vozača, katastrofalno, te da ovog kadra najviše fali.
“Između ostalih, fali veliki broj vozača koji imaju ADR licencu, odnosno koji su položili ispit za prevoz tečnih i opasnih materija i prevoze cisterne. Oni su plaćeniji od vozača kamiona”, naveo je Grbić.
Prema njegovim riječima, najveći razlog što fali ovog tipa vozača u Bosni i Hercegovini jesu veće plate u zemljama Evropske unije, te vozači odlaze za boljim materijalnim uslovima.
“Tamo zarađuju od 3.000 do 4.000 evra, a ovdje im je mjesečna plata bila od 1.500 do 2.000 KM”, rekao je Grbić.
On je istakao da je od 2019. godine do sada BiH napustilo više od 5.000 profesionalnih vozača.
“Ne znam da li postoji ijedna firma u državi u kojoj ne fali makar jedan vozač, a nekima fali i njih 50. Veće plate i sigurnost su jedini i osnovni razlog napuštanja Bosne i Hercegovine i odlaska u Evropsku uniju. Mi već godinama apelujemo na sve institucije da se nešto mora uraditi po ovom pitanju, ali nema nikakvog pomaka”, naglasio je Grbić.
Ono što je takođe jedan od problema, prema Grbićevom mišljenju, jeste i to da cijena prevoza u BiH nema isplativost.
“I tu naplatu mi čekamo od tri mjeseca do godinu dana, a nekada ne uspijemo ni naplatiti. E, tu je veliki problem jer na taj način nismo konkurentni sa Evropskom unijom i ne možemo povećati plate našim vozačima”, objašnjava Grbić.
Jedan vozač cisterne iz Modriče koji je prije nekoliko godina otišao raditi u Sloveniju da prevozi tečne i opasne materije kazao je da se najviše odlučio za odlazak zbog skoro troduplo veće zarade.
“Godinama sam ovo radio u Bosni i Hercegovini, a ipak je ovo rizičan i veoma odgovoran posao. Nisam bio zadovoljan primanjima, pa sam se odlučio na odlazak kako bih obezbijedio lakšu egzistenciju za svoju porodicu”, naglasio je ovaj vozač.
Iz Agencije za posredovanje pri zapošljavanju Mojposao.ba istakli su ranije da je velika potražnja za profesionalnim vozačima za teritoriju Bosne i Hercegovine.
“U odnosu na isti period prošle godine za sedam odsto je više oglašavanja iz ove skupine. U sličnom rangu je i potražnja za vozačima autobusa na području cijele države”, kazali su ranije u ovoj agenciji.