ograničavanje brzine
Novi trend u auto-industriji spasit će mnoge živote, ali se brojnim vozačima neće svidjeti
Njemački proizvođači premijum automobila već duže vrijeme fabrički ograničavaju brzinu većine svojih modela
Sve govori u prilog tome da će maksimalna brzina automobila u budućnosti – bez obzira na snagu motora – biti fabrički ograničena. Za sada se kao limit najčešće spominje brzina od 180 km/h.
U utorak je stigla vijest da će Renault i Dacia na svojim budućim modelima fabrički ograničiti maksimalnu brzinu na 180 km/h, dok je Volvo to najavio još prošle godine.
Zanimljivo je da Renault, u čijem je vlasništvu i Dacia, spominje i automatski sistem kontrole brzine pod nazivom Safety Coach, koji će prilagođavati ograničenje brzine prema lokalnim saobraćajnim propisima, uzimajući u obzir različite aspekte poput puta i vremenskih prilika.
Sa druge strane, Volvo će kupcima ponuditi i takozvani Care Key, koji će vlasniku omogućiti da – po želji – dodatno limitira maksimalnu brzinu. Na primjer, ukoliko isti automobil samostalno voze i mlađi članovi porodice koji još nisu iskusni vozači, ograničenje brzine se može postaviti i niže od opštih 180 km/h.
Renault i Volvo naravno nisu izmislili fabričko ograničenje brzine, ali su njihove najave odjeknule u javnosti s obzirom da su ljestvicu postavili prilično nisko.
Poređenja radi, njemački proizvođači premijum automobila već duže vrijeme fabrički ograničavaju brzinu većine svojih modela na 250 km/h, iako ta vozila imaju motore koji omogućavaju znatno veće brzine. Ipak, kod nekih od njih je moguće, po želji kupca i uz doplatne pakete, donekle podići ovaj limit.