izložba
“Akvareli i arabeskne slike” Seada Čerkeza pred mostarskom publikom
Na svojim akvarelima Čerkez postiže visok stupanj uzajamnosti motiva i cjelokupnog interpretativnog kruga kako elemenata tako i atmosfere
Izložba “Akvareli i arabeskne slike”, autora Seada Čerkeza, otvorena je u srijedu navečer u mostarskom Centru za kulturu, gdje će u naredne dvije sedmice ljubitelji likovne umjetnosti moći pogledati 27 akvarela s motivima prirode i arhitekture.
Autor Čerkez nije prisustvovao otvaranju izložbe zbog situacije s pandemijom koronavirusa, te je izložbu otvorio urednik kulturnih programa Centra za kulturu Dario Terzić.
– Sead Čerkez u svojim djelima pokušava povezati prirodu, ljepote prirode i ljepote arhitekture onoga što je narodna tradicija Bosne i Hercegovine. Njegovi akvareli često nam nose behar, bosanskohercegovačke voćke, što se sve poklapa i s proljećem koje nam dolazi – kazao je Terzić u izjavi Fenu.
Dodao je kako Čerkez posljednjih nekoliko godina radi i arabeskne slike, odnosno ornamente koji porijeklo vuku iz islamske kaligrafije.
– On opet to pokušava povezati s arhitekturom Bosne i Hercegovine tako da imamo te ornamente spojene s poznatim bh. spomenicima, uglavnom mostovima, tako da možemo vidjeti i Stari most u Mostaru i Tekiju u Blagaju u jednom novom ruhu – izjavio je Terzić.
Sead Čerkez rođen je u Foči 1948. godine. Diplomirao je likovnu umjetnost na Pedagoškoj akademiji u Sarajevu. Član je ULUBiH-a i ULUPUBiH-a. Do sada je imao više od 80 samostalnih izložbi, a izlagao je u svim državama regije te u Italiji, Austriji, Švicarskoj, Njemačkoj, Turskoj i Engleskoj.
Na svojim akvarelima Čerkez postiže visok stupanj uzajamnosti motiva i cjelokupnog interpretativnog kruga kako elemenata tako i atmosfere. Kompozicije objedinjuju prozračnost i virtuoznost tehnike – detalji su veoma istaknuti i precizno likovno notirani.
Čerkez je temperamentni umjetnik sklon neprestanim traganjima za novim oblicima, ali i sadržajima. Njegovo poznavanje vještine likovne interpretacije omogućuje mu da se iskaže u različitim vidovima i kroz mnogostruke konotacije. Sva ta njegova istraživanja, ipak niču iz neosporne veze za prirodu i specifične vizualne manifestacije narodnog duha.
Kada se nađemo pred bistrinom Čerkezovih pejzaža, tišinama njegovih obala, bjelinom oblaka i igrom vode, potaknuti smo razmišljati o našem osobnom, ali i kolektivnom odnosu prema prirodi i svijetu u kojem živimo. Izuzetnom čistoćom svoje akvarelske tehnike, slikar nam poklanja univerzum vlastite intime i idealizma, savršenstva.
Posebno su zanimljive njegove arabeskne slike. Umjetnik je inspirisan orijentalnim zidnim slikarstvom te u duhu klasične islamske kaligrafije i ornamentike on ljepotom prirode boji šareni svijet mahala i starih bosanskih kuća.
Uoči Mostara, u kojem je Čerkez zadnji put izlagao 1990. godine, izložba “Akvareli i arabeskne slike” organizirana je u Stocu, Konjicu i Jablanici.