Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

savjeti stručnjaka

Uz ovih 10 trikova mobitelom možete snimiti video profesionalne kvalitete

Bez obzira na to kakav ste video snimili – zabavni, edukativni ili marketinški nemojte ga na kraju pohraniti u svoju riznicu, već ga podijelite sa svijetom!

Statistika pokazuje da 55% ljudi svakodnevno gleda videozapise na društvenim mrežama. Moderni mobiteli imaju odlične kamere, tu su efekti za editovanje, a video klipovi mogu biti odlične kvalitete.

Na raspolaganju imate puno jednostavnih alata za pravljenje video sadržaja i uz pomoć nekoliko trikova prilikom snimanja vaši video snimci na kraju mogu izgledati profesionalno!

Za početak je bitan scenario! Definirajte koga želite zabaviti svojim videom i što želite postići. Pronađite inspiraciju, budite kreativni, unesite emocije koje će vašu publiku angažovati i onda prespavajte ideju. Idealno bi bilo da sa snimanjem počnete ujutro jer je svjetlost tada “najmekša”. A to je upravo ključni element za kvalitetan video!

1. Svjetlo, puno svjetla!

Osvjetljenje zaista čini veliku razliku, pa čak i ako ste sve savršeno osmislili, ukoliko nema dovoljno izvora svjetla, video može izgledati amaterski i prosječno. Sunce je jedan od najboljih izvora svjetlosti za video, stoga je dobro da snimate pored prozora.

Najbolje snimke ćete dobiti ujutro ili navečer, kada je svjetlost idealna. Podnevna svjetlost koja dolazi izravno iznad glave će baciti oštre sjene na lica vaših subjekata, pa to svakako izbjegavajte. No ako ste baš krenuli snimati usred dana, najbolji rezultati će biti po oblačnom danu ili unutar zasjenjenog prostora.

2. Pripremite dobru kulisu ili pozadinu

Najbolje su jednostavne, jednobojne pozadine. To može biti zid, dekor ili zavjesa, veliki papir ili neka tapeta. Objekt snimanja obavezno odmaknite nekoliko metara od pozadine da se ne pojave sjene.

Izbjegnite i refletirajuće pozadine poput prozora jer se uređaj kojim snimate može reflektirati u njemu. Ovisno o temi ili namjeni videa, možete napraviti “set” u profesionalnom okruženju na mjestu gdje radite, npr. kućni ured ili na mjestu gdje provodite vrijeme npr. kuhinja, dnevni boravak.

3. Pravilno namjestite postavke mobitela

Upotrijebite kameru na stražnjoj strani telefona jer je bolja. Snimajte u vodoravnom položaju, jer će snimka izgledati dobro na većim uređajima, a ne samo na ekranima telefona.

Ako vaš telefon ima funkciju koja vam omogućuje prikaz rešetke na zaslonu, upotrijebite je. To će vam pomoći da telefon održite u ravnini i izbjegnete nagnute snimke.

4. Bez podrhtavanja!

Drhtave snimke umanjit će profesionalni dojam. Podrhtavanja ne volimo osjetiti, ali ni gledati. Teško je držati kameru u potpunosti mirno, pa pokušajte uopće ne držati kameru. Umjesto toga upotrijebite stativ ili mobitel postavite na čvrstu površinu ili stalak.

Neke kamere u mobitelima imaju ugrađenu stabilizaciju koju možete koristiti tokom snimanja. Postoji i Stock_footage za pronalaženje besplatnih snimaka za vaše video zapise kojima možete popraviti uradak, a dodatno može pomoći i neki od sofera za stabilizaciju.

5. Zvuk je bitan!

Kvaliteta zvuka je jako važna. Iako danas kamere u mobitelu mogu snimati vrhunsku 4k rezoluciju, sa stabilizatorom slike i to može izgledati vrhunski, no većina ljudi je voljna pogledati video koji nije snimljen u HD-u ili je čak malo zrnast.

No, ukoliko je zvuk nejasan izgubit ćete njihovu pažnju i video neće pogledati do kraja. Ako ćete više snimati svakako uložite u mikrofon, a kada snimate postavite ga što bliže objektu i pripazite na pozadinsku buku, koja će se uz mikrofon više čuti.

6. Nabaci osmijeh – počinje snimanje!

Budite vedri, nasmijani i pripazite na držanje. Loše držanje se na kameri jako primjeti. Ne križajte ruke jer to ostavlja dojam zatvorenosti. Govorite polako i razgovjetno, a ukoliko vas malo “pere nervoza” uzmite neki predmet u ruke da budete mirniji. Možda nećete biti u potpunosti zadovoljni sobom, zato vježbajte i ispravljajte greške.

7. Snimajte u više manjih segmenata

Puno je lakše snimati kratke snimke, jer ćete se bolje koncentrisati na tekst. Bit će manje pogrešaka i više prilika za ponovno snimanje nečega što vam se nije svidjelo. Fokus na kraći segment će vas također natjerati da budete jasniji u svojoj poruci, a olakšat ćete sebi i posao u montaži, gdje je manje dijelove lakše prebacivati ili izbacivati.

8. Poštujte pravilo trećine!

U fotografiji je važna kompozicija,a isto se to pravilo treba primjeniti i kod videa. Radi se o načinu pozicioniranja i poštivanje pravila trećine, koje kadar dijeli na mrežu 3 sa 3 dijela stvarajući rešetku za idealnu poziciju. Predmet snimanja treba smjestiti duž jedne od linije rešetke.
Kadriranje subjekta u sredini kadra obično je loš izbor, pogotovo za početnike, jer ćete na kraju imati puno praznog prostora u gornjoj trećini kadra. Pazite na glavu! Nemojte ostaviti previše prostora iznad glave, ali nemojte ni odsjeći vrh glave.

9. A sad, montaža!

Dobar softver za uređivanje videozapisa čini čuda. Postoje neki jednostavniji alati poput Camtasia, Wave.video, iMovie ili Lightworks. Najbolje da odete u AppGallery i potražite idealan app za montažu videa. Profesionalnije opcije uključuju Final Cut Pro i Adobe Premiere Pro.

Ključne funkcionalnosti koje ćete upotrebljavati su one za dodavanje teksta, mogućnost rezanja videozapisa, rješavanja prijelaza između scena, dodavanja filtera, eliminiranja šumova i pozadinske buke, dodavanja glazbe i zvukova. S tim elementima budite umjereni. Neka uređivanje bude jednostavno jer to u konačnici izgleda najprofesionalnije.

10. I na kraju objava!

Bez obzira na to kakav ste video snimili – zabavni, edukativni ili marketinški nemojte ga na kraju pohraniti u svoju riznicu, već ga podijelite sa svijetom!

Ovisno o vašim ciljevima i publici, možete objavljivati na različitim platformama.

Videozapisi imaju prednost jer su impresivniji u odnosu na tekst i slike te bolje plijene pažnju. 65% ljudi pripada vizualnom tipu stoga ih je vrijedno koristiti u shrhu video marketinga. Videozapise na Facebooku, Twitteru, Instagramu ili YouTubeu možete postaviti kao redovite postove ili ciljane oglase. Budite ponosni na svoje uratke jer iako vaš video vjerovatno neće biti sljedeća velika stvar na Internetu, zasigurno će stvoriti svijest o vašem brandu, a to svakako nešto vrijedi.

Platfome na kojima je videozapis “king” su Youtube, Tik tok, Instagram TV, Vimeo, Facebook watch, Twitch, Spotify i druge. Odaberite one koje najviše odgovaraju vašem ukusu i formi videa.

Teme, ideje i mogućnosti za izradu videa su neiscrpne stoga stanite ispred kamere i snimajte! Potom shareajte, privlačite publiku, zabavljajte prijatelje i obitelj i usavršavajte svoju vještinu snimanja jer će vam koristiti – bilo za privatne ili poslovne svrhe obzirom na to da je trend videozapisa i dalje u uzlaznoj putanji i još dugo neće pasti u drugi plan.