Ružičnjak
Rebac: U pandemiji osobe s invaliditetom daleko od procesa obrazovanja
Dodala je kako osobe invaliditetom nisu osposobljene da rade u sustavu epidemije koronavirusa
Predsjednica Udruženja “Ružičnjak” Jasna Rebac ustvrdila je da je u pandemiji koronavirusa obrazovanje osoba s invaliditetom mnogo dalje od procesa obrazovanja osoba, mladih i djece bez invaliditeta te da su te osobe najviše pogođene.
Ona je to izjavila prije početka sastanka na temu “Prezentacija o primjeni i značenju člana 24. UN Konvencije o osoba s invaliditetom u Hercegovačko-neretvanskoj županiji (HNŽ) i prezentaciji indikatora za praćenje provedbe inkluzivnoga obrazovanja u BiH”, koji se održao u četvrtak u Mostaru, u organizaciji Koalicije osoba s invaliditetom (OOSI) u HNŽ-u “Zajedno smo jači”.
-Osobe s invaliditetom su i prije pandemije bili negdje u kraju i kada je u pitanju inkluzivno obrazovanje sigurno je da je ono samo ‘oškrnulo vrata0’ ali da ne postoji. Posljedica sadašnjeg obrazovanja u situaciji u kojoj se cijeli svijet našao, a ne samo mi, pokazala je kako su osobe s invaliditetom vrlo pogođene – naglasila je Rebac.
Dodala je kako osobe invaliditetom nisu osposobljene da rade u sustavu epidemije koronavirusa.
-Osobe s invaliditetom nisu tehnički osposobljene da rade po sustavu onakav kakav je u ovoj situaciji pandemije koronavirusa, a ni škole ni oni koji u školama rade, a inkluzivno obrazovanje nema alternativu. Nemaju osobe s invaliditetom vremena čekati da se dogovaraju oni koji su odgovorni za obrazovanje, već njima treba odmah stvoriti društvo jednakih mogućnosti i sustav koji će ih dovesti u jednakopravnost – pojasnila je Rebac.
Predsjednik Udruge za Down sindrom Mostar Igor Ledić kazao je kako su na sastanak pozvani predstavnici institucija obrazovanja.
-Na ovom sastanku ih želimo podsjetiti na obveze koje su dužni ispuniti po članku 24. UN Konvencije o pravima osoba s invaliditeta te ojačati javnu svijest našeg bosanskohercegovačkog društva o pravu i značaju pravilnog inkluzivnog obrazovanja. Također tražimo uspostavljanje funkcionalnog sustava inkuzivnog obrazovanja čije će se stanje i uspjeh implementacije pratiti i mjeriti pomoću indikatora koji su usklađeni s ovom UN-ovom konvencijom -pojasnio je Ledić.
Predsjednik Udruge je dodao kako u našem školstvu inkluzije nema.
-Postoji asistencija ali nisu stvoreni preduvjeti za te asistente, tako da možemo reći da je ovo sve bacanje novca u vjetar. Da bi imali kvalitetno inkluzivno obrazovanje moramo imati preduvjete, a to su individualni nastavni planovi i programi, educirano osoblje pa tek onda da radimo na nastavnom planu i programu koji bi djeci bilo prilagođen i koji bi djeca mogla usvajati- ocijenio je Ledić.