Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

avionska nesreća u srbiji

Objavljeni detalji pada vojnog aviona: Pilote nije spasio ni očajnički potez

piloti

Piloti su prilikom pada ispustili spremnike s gorivom i napravili očajnički manevar kako bi izbjegli pad na kuće

Objavljeni su uzroci pada srpskog vojnog aviona MiG-21 koji se u petak srušio u selu Brasina kod Malog Zvornika. Poginula su oba pilota, 49-godišnji Dejan Krsnik i šest godina mlađi Zvonko Vasiljević.

Za njih su kobni bili mala visina leta, između 200 i 400 metara, te rizičan manevar avionom. Piloti su prilikom pada ispustili spremnike s gorivom i napravili očajnički manevar kako bi izbjegli pad na kuće. Time su praktički žrtvovali svoje živote da bi spasili ljude na tlu.

Tokom uviđaja ida pronađen je uređaj za bilježenje parametara leta iz aviona, sličan crnoj kutiji u putničkim avionima, samo što ne bilježi komunikaciju s pilotima. Uređaj nije pretrpio znatna oštećenja pa će vještaci moći utvrditi točnu brzinu i visinu aviona neposredno prije pada.

Prvi rezultati govore da je avion u kritičnom trenutku letio između 200 i 400 metara nadmorske visine.

Jedan od poginulih kapetana preletio je rodno selo kako bi pozdravio svoje MiG-21 kobnog je jutra oko devet sati poletio s vojnog aerodroma u Batajnici i krenuo prema Donjoj Borini, rodnom selu poginulog kapetana Vasiljevića, koje se nalazi odmah pored Brasine.

“Vasiljević je preletom preko rodnog sela htio pozdraviti porodicu i komšije. Dva puta su on i Krasnik nadletjeli Donju Borinu, a onda su napravili manevar u kojem su izgubili silu uzgona, što znači da se više nisu mogli vinuti u zrak. Važno je napomenuti da su ti borbeni manevri izuzetno opasni na malim visinama. Kad su vidjeli da je rušenje neizbježno, piloti su odbacili rezervoare s gorivom da prilikom pada ne izazovu požar koji bi zapalio selo. Istovremeno su nakrivili avion kako bi on preletio i susjedno selo Brasinu te su se srušili na njivu. Može se reći da su piloti poginuli da spase ljude na tlu”, zaključio je izvor.