UNICEF
Djeca u bogatim zemljama su pretila i slabijih vještina
U većini analiziranih zemalja oko 20 posto djece nema osjećaj zadovoljstva
Previše djece u najbogatijim zemljama svijeta nema osnovna znanja iz matematike i čitanja te pate od mentalnih poremećaja i pretilosti, objavio je u utorak UNICEF.
U izvještaju agencije rangirana je 41 članica Europske unije i Organizacije za gospodarsku suradnju i razvoj (OECD) prema zdravlju, vještinama i sreći djece.
Danska, Nizozemska i Norveška na vrhu su, a Bugarska, Čile i Sjedinjene Američke Države na dnu liste zemalja s visokim prihodima.
U većini analiziranih zemalja oko 20 posto djece nema osjećaj zadovoljstva, pokazuje izvješće.
Najgora je Turska sa samo 53 posto djece koja su zadovoljna svijim životom, a slijede Japan i Velika Britanija.
Litva bilježi najveći broj samoubojstava među adolescentima, dok su na drugom i trećem mjestu Novi Zeland i Estonija.
U pogledu fizičkog zdravlja, svako treće dijete je pretilo ili ima prekomjernu težinu, a te stope naglo rastu u južnoj Europi, prenosi Hina.
Oko 40 posto djece do 15. godine u bogatim zemljama nema osnovne matematičke vještine i vještine čitanja, najviše u Bugarskoj, Rumunjskoj i Čileu, kažu u agenciji.
Izvješće je izrađeno na temelju podataka prije pandemije koronavirusa i UNICEF upozorava da je zdravstvena kriza dodatna prijetnja dobrobiti djece.
“Puno najbogatijih zemalja svijeta, koje imaju resurse da svima osiguraju sretno djetinjstvo, iznevjerilo je djecu”, rekla je direktorica u UNICEF-z Gunilla Olsson.
“Ako vlade u sklopu odgovora na pandemiju ne poduzmu hitne i odlučne mjere za zaštitu dobrobiti djece, možemo očekivati rast siromašta, lošije tjelesno i mentalno zdravlje te daljnje propadanje vještina djece”, istaknula je.