Sarajevska filharmonija
Premijerno izvedena simfonijska poema za Srebrenicu “Fatima”
Fatima je najmlađa žrtva Srebrenice. Rodila se u noći kad je i ubijena, a ime je dobila tek nakon što su je identifikovali 2012. godine
Simfonijska poema za sopran i orkestar “Fatima” kompozitora Edina Zonića i na stihove Edina Krehića premijerno je izvela sinoć Sarajevska filharmonija na koncertu koji je održan na otvorenoj sceni Memorijalnog centra “Kovači”.
Fatima je najmlađa žrtva Srebrenice. Rodila se u noći kad je i ubijena, a ime je dobila tek nakon što su je identifikovali 2012. godine.
Koncertom je na dostojanstven način obilježena 25. godišnjica sjećanja na sve žrtve genocida u Srebrenici.
Uz orkestar Sarajevske filharmonije, koji je predvodila maestra Samra Gulamović, kao solista nastupila je sopranistica Adema Pljevljak-Krehić.
Program, kojeg je režirao Dino Mustafić, sadržavao je i čitanje poezije posvećene ratu i stradanjima u Srebrenici i BiH dva velika svjetska književnika nobelovca, Česlava Miloša i Josifa Brodskog, uz učešće glumaca Gordane Boban, Dženite imamović-Omerović, Aldina Omerovića i Maka Čengića, koreografsku numeru Amile Terzimehić uz izvođače Haruna Čehovića i Hanu Zrno, te poetsko-dokumentarni foto back up Srebrenice “Lično” autorice Aide Redžepagić.
Koncert je održan u saradnji sa Fondom Memorijala Kantona Sarajevo koji je, kako je podsjetio glasnogovornik tog memorijala Irfan Gazdić, jedinstven pravni subjekt javnog sektora u državi BiH čiji je dijapazon djelovanja determiniran agresijom na RBiH, u svakom segmentu koji ta agresija, kao takva, podrazumijeva.
– To se između ostalog odnosi i na genocid, zločin protiv čovječnosti, udružene zločinačke poduhvate i ostale zločine formulisane međunarodnim pravom. Pored ‘kamenih’, Fond memorijala ustrajno radi i na izgradnji i postavljanju intelektualnih, naučnih i kulturnih ‘spomenika’ na period agresije – kazao je Gazdić.
U saradnji sa najeminentnijim kulturnim radnicima, institucijama, dodao je , JU Fond Memorijala etablira put kulturi sjećanja na potonji period u kojem je BiH ponovno stekla nezavisnost.
Eklatantan primjer jednog takvog projekta je sinoćnji koncert Sarajevske filharmonije na otvorenoj sceni Memorijalnog centra Kovači, pod visokim pokroviteljstvom predsjedavajućeg Predsjedništva BiH Šefika Džaferovića.