nafta u svijetu sve skuplja
Cijene goriva u BiH će naglo skočiti, bit će više nego što su bile prije pandemije!?
Prema njegovim riječima, postoje velike razlike u cijenama na pumpama širom BiH, pa čak i do 30 feninga od pumpe do pumpe
Cijene goriva na pumpama širom BiH posljednjih dvadesetak dana porasle su za 0,15 do 0,20 KM po litru, kazao je za Nezavisne novine Almir Bečarević, stručnjak za energente.
“Budući da je porasla cijena nafte na svjetskom tržištu, opravdanja za više cijene ima, ali ne baš u ovakom obimu”, ističe Bečarević.
Smatra da se u narednom periodu ne očekuje da dođe do velikog skoka cijena nafte.
“Ovo povećanje cijena je maksimum za neki naredni period, mada ima prognoza i da bi moglo da dođe do pada cijene nafte”, pojasnio je Bečarević.
Prema njegovim riječima, postoje velike razlike u cijenama na pumpama širom BiH, pa čak i do 30 feninga od pumpe do pumpe.
Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS, tvrdi da bi cijene po litru goriva u julu i augustu mogle premašiti i one cijene koje su bile prije pandemije virusa korona.
“U proteklih sedam dana cijena goriva sa 1,36 KM, koja je bila ovdje u Banjoj Luci , otišla je na 1,49 KM, sada već vidimo da je na pojedinim pumpama ta cijena 1,54 KM. Na sreću, situacija sa pandemijom virusa korona se smiruje, ali time se sada troše veće količine goriva i mi očekujemo da će cijene goriva premašiti one koje su bile prije pandemije. Bilo bi dobro da se ne obistine moje predviđanje i naše pretpostavke, ali mislim da će u julu i početkom avgusta gorivo otići na čak iznad 2,5 KM”, tvrdi Grbić.
On kaže da će takva situacija predstavljati ogroman problem, kako za građane, tako i za prevoznike.
“Činjenica je da u proteklom periodu nije bilo potražnje goriva i da su cijene bile niže na svjetskom tržištu nego što su sada. Svjedoci smo da avio-saobraćaj nije funkcionisao i da veliki potrošači nisu koristili gorivo. Sada počinju s radom industrija, proizvodnja, autobuski i avio-prevoz, normalno je da će se povećati time potrošnja goriva, kao i potražnja za njim”, ističe Grbić.
On kaže da distributeri nafte imaju mogućnost slobodnog formiranja cijene i da svako poskupljenje nafte jedva čekaju da dignu cijenu goriva, kao i da je državi u interesu da cijene goriva budu veće zbog akciza.
Dodaje da je cijena goriva u RS na pojedinim pumpama bila i po 1,30 KM. Ta je bila prihvatljiva i normalna cijena za današnji standard i poslovanje prevoznika, međutim, kako Grbić tvrdi, oni to, nažalost, nisu mogli iskoristiti, jer nisu imali dovoljno posla.