Baletu Narodnog pozorišta Sarajevo za ozbiljan repertoar neophodan novi kadar
Pred kraj 2015. kalendarske godine Ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo premijerno je izveo predstavu “Paquita-Bolero”, a publika im je uzvratila dugotrajnim aplauzom. Za njih je to značajan motiv, ali i obaveza. Tim povodom v.d. umjetnička direktorica Belma Čečo-Bakrač za Fenu je govorila o stanju u baletu i planovima za 2016. godinu.
Vršiteljica dužnosti umjetničke direktorice Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo Belma Čečo- Bakrač kaže da je Baletu Narodnog pozorišta Sarajevo za ozbiljan klasični repertoar neophodan i novi kadar.
– Tu prije svega mislim na solistički kadar, te angažiranje muških baletnih igrača. Baletni ansambl već dugo nije kadrovski popunjavan i o njemu se u proteklom periodu nije vodila briga. Zbog toga smo tu gdje jesmo. Kad sam prije tri mjeseca došla na poziciju v.d. umjetničke direktorice Balet nije imao održiv repertoar, tačnije osim predstave “Palčica” nismo mogli izvoditi niti jedan drugi komad. Prvo sam angažirala dva nova igrača i obnovila repertoar, te ga u velikoj mjeri prilagodila našim mogućnostima, ali i potrebama publike – naglasila je.
Jedan od problema s kojim se suočavaju svakako je starosna dob igrača. Neki od njih su već prešli „prag“ i došli u godine kad ne mogu ispunjavati određene zadatke.
Govoreći o rješavanju tog problema Čečo- Bakrač naglašava da su po sistematizaciji za Balet Narodnog pozorišta Sarajevo predviđena 103 radna mjesta što bi trebalo da bude i realnost jedne nacionalne kuće te vrste u BiH, ali nije.
– Ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo danas broji 26 članova. Uslijed neriješenih beneficija na staž koje bi igrači trebali imati, suočavamo se s problemom starosne dobi u cjelokupnom ansamblu. Neki od igrača su prešli četrdeset godina života i pred njih se ne mogu stavljati zahtjevnije uloge. Događa se da ljudi godinama budu na platnom spisku, a da im se ne mogu povjeriti „teži“ baletni zadaci. Kod njih se već javljaju određeni zdravstveni problemi i ne smijete i ne možete riskirati. Stvaranjem zakonskih rješenja koja omogućavaju starijim igračima odlazak u penziju, kad završe igračku karijeru, oslobodio bi se prostor za mlade baletne umjetnike. Moramo stvarati prostor i mogućnosti za mlade baletne igrače. Ulaganje u baletnu umjetnost istovremeno znači obrazovanje i afirmaciju domaćih mladih igrača, edukaciju nove i mlade publike, kao i razvijanje kvalitetnog i reprezentativnog baletnog repertoara – naglasila je.
Čečo- Bakrač smatra da su problemi koje ima sarajevski balet složeni i slojeviti, ali i naglašava da je to znala kad joj je bilo ponuđeno mjesto umjetničkog direktora Baleta.
– Smatram da su ti problemi rješivi jer vjerujem u naš baletni ansambl i moje suradnike. Pozitivni pomaci se već prave, a prije svega ističem podršku v.d. direktorice Narodnog pozorišta Marijele Margete. Ohrabruje me i izuzetna zainteresiranost kantonalnog ministra kulture i sporta Mirvada Kurića koji je informiran o cjelokupnoj situaciji u Baletu i obećao je pomoć u rješavanju nagomilanih problema.
Kaže da uvjeti u Baletu nikad nisu bili idealni, ali i dodaje „naše je da radimo i damo maksimum“.
– Vjerujem da će nas svi dobronamjerni ljudi u tome pratiti i pomoći da pravimo dobre baletne predstave – istaknula je.
Upitana za očekivanja u 2016. godini, kad je u pitanju Balet Narodnog pozorišta Sarajevo, Čečo- Bakrač ističe da planiraju realizaciju više projekata, a za ovu priliku izdvojila je dvije premijerne predstave.
– Prva premijera planirana je za maj, radi se o predstavi modernog baletnog izraza. Koreografiju potpisuje međunarodno afirmirani baletni umjetnik Ronald Savković, kojeg sarajevska publika zna po predstavi “Romeo i Julija”. Druga premijera planirana je za kraj 2016. godine, a radi se o praizvedbi baleta “Omer i Merima” – navodi.
Ističe da u planu imaju i početak suradnje s njujorškom plesnom kompanijom “Carolin Dorfman Company” s kojom će realizirati predstavu, a bit će to koprodukcijski projekt.
Ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo ranije ovog mjeseca premijerno je izveo predstavu “Paquita-Bolero”, koja je naišla na izuzetan prijem kod publike. O tome, kažu, najbolje govori dugotrajan aplauz na kraju predstave kojim ih je publika nagradila.
Čečo- Bakrač ponosna je na sve igrače koji su profesionalno, ne štedeći se, donijeli tu predstavu na sarajevsku scenu.
– Bio je to veliki zadatak jer se u jednoj večeri igraju dva potpuno različita stilska komada, ali što je zadatak teži to je i radost kad ga ispunite veća. Sretna sam što je publika, nakon premijere, bila zadovoljna i što se vraća pozorištu da gleda baletne predstave – kazala je i dodala “mi smo tu prije svega zbog publike”.
Ističe entuzijazam kojim pristupaju svakoj predstavi koju igraju i trud da to bude najbolje što mogu. A još kad za to, kaže, dobiju taj neophodan „feed back“ od publike, onda se može reći da je u potpunosti ispunjena njihova misija.
– Upravo se to dogodilo na premijeri predstave “Paquita-Bolero”. Raduje me što su na premijeru došli i ugledni baletni umjetnici iz regije Dinko Bogdanić i koreograf Igor Kirov. Podrška ljudi iz struke uvijek je važna kao i suradnja s baletnim kućama u regiji – naglasila je.
Najavila je da će se uskoro sarajevskoj publici predstaviti Balet HNK Split predstavom “5 do 12”.