Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

fotograf Mark O'Neill

Britanac po bivšoj Jugoslaviji snima mjesta o kojima se ne priča

susnjar

Pogledajte koje spomenike je slikao u BiH

Britanskog fotografa Marka O'Neilla oduševili su spomenici komunizmu koji su od kraja Drugog svjetskog rata do devedesetih godina prošlog stoljeća nicali širom danas raspadnute zemlje. Danas se većina zemalja bivše Juge ponaša kao da oni ne postoje te su prepušteni propadanju, a Markove fotografije pokazuju da oni, gledani pod pravim svjetlom, zaista mogu biti senzacionalni.

“Zainteresirao sam se za snimanje brutalističkih spomenika nakon izleta na spomenik Buzludža u Bugarskoj 2011. godine. Ta je lokacija na mene ostavila tako snažan dojam da sam je u sljedeće dvije godine posjetio četiri puta i tada sam krenuo tražiti slična iskustva. Spomenici bivše Jugoslavije činili su se logičnim sljedećim korakom”, priča nam Mark za Index.hr.

Fotografije objavljuje na Instagramu, a riznaje da nije samo njihov izgled razlog zbog kojeg ih snima.

“Vizualni aspekt je samo jedan element – Svaka od ovih lokacija ima toliko toga za ispričati. Upravo to bogato nasljeđe i kvaliteta iskustava koja sam imao zaokupljaju moju maštu i privlače me u države bivše Jugoslavije u potrazi za još više avantura”, rekao je.

Nedavno je magazin GQ objavio članak o “devet brutalističkih čuda svijeta arhitekture”, a među njih je uvrstio jugoslavenske spomenike.

Brutalizam je stil u modernoj arhitekturi koji je cvjetao od 1954. do 1970. godine. Naziv je dobio iz francuske riječi “beton brut” koja označava “grubi” beton, pojam koji je francuski arhitekt Le Corbusier koristio da bi opisao lijevani beton s vidljivim tragovima oplate korišten na većini njegovih zgrada sagrađenih nakon Drugog svjetskog rata.

Pogledajte koje spomenike je slikao u BiH.

 

View this post on Instagram

 

The monument to the Revolution in Kozara National Park, Bosnia and Herzegovina, is among the finest of the Yugoslavian Spomeniks. Another work by Dušan Džamonja, the monument is positioned at the summit of Mount Kozara and is designed to play in the realms between light and darkness. Some 68,000 civilians from the area were killed or sent to concentration camps in summer 1942 during the joint German-Ustase-Hungarian Kozara offensive, with around 2,500 partisans falling during the battle. Despite the monument's presence, the grim signs of more recent ethnic cleansing are plain to see as you follow the route up the mountain. If you are slim enough to squeeze your way through the segments of the monument into the negative space within, the manner in which its structure can swallow light is particularly impressive. #kozara #kozaramonument #kozaranationalpark #bosniaherzegovina #bosnia #spomenik #spomenikdatabase #monument #monumenttotherevolution #lightpainting #lightpaintingphotography #singleexposure #nightphotography #night #travel #travelgram #instatravel #travelphotography #travelbynight #realdarktourism #longexposure #longexposurephotography #fatalframes #nikon #nikond810 #nikon1424 @timeoutlondon

A post shared by Mark O'Neill (@markoneill_nightphotography) on

Makljen, Bosna i Hercegovina

Šušnjar, Sanski most, Bosna i Hercegovina

Grmeč, Bosna i Hercegovina

Gligino Brdo, Dobrljin, Bosna i Hercegovina