izvještaj
Tematska sjednice Skupštine Kantona Sarajevo o stanju u obrazovanju
U narednom periodu bi Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo trebalo da izradi dokument Strategija razvoja obrazovanja i nauke KS, kojom će se sistemski definisati budući pravci reformskih aktivnosti nadležnih obrazovnih vlasti u oblasti obrazovanja i nauke
Na tematskoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo koja je najavljena za utorak, bit će razmatrana Informacija o stanju u oblasti obrazovanja i nauke u Kantonu Sarajevo.
Resorno ministarstvo vodi obrazovnu politiku u Kantonu Sarajevo i odgovorno je za upravljanje i vođenje obrazovnih procesa u oblastima preduniverzitetskog obrazovanja – predškolskog odgoja i obrazovanja, osnovnog odgoja i obrazovanja, srednjoškolskog odgoja i obrazovanja i obrazovanje odraslih, te visokog obrazovanja i nauke, saobraćaj i edukaciju.
Pod svojom ingerencijom ima JU „Djeca Sarajevo“ sa 31 organizacionom jedinicom, te 30 privatnih vrtića, 78 osnovnih škola škola (javnih i privatnih), 43 srednje škole (36 javnih i sedam privatnih), Univerzitet u Sarajevu sa 30 organizacionih jedinica, tri privatna univerziteta, dvije visoke škole, te Studentski centar i 83 autoškole.
Pored ostalog u Izvještaju se navodi da još ne postoji sistemsko praćenje obrazovanja odraslih, ali prema posljednjem popisu stanovništva iz 2013. godine najveći dio stanovništva KS je sa završenom srednjom školom (oko 53 posto), oko 23 posto stanovnika ima završen jedan nivo tercijarnog obrazovanja, dok je udio onih sa završenom samo osnovnom školom oko 16 posto – bez ikakvog obrazovanja ili sa nepotpunim obrazovanjem trenutno ima oko sedam posto u ukupnoj populaciji.
KS ima znatno povoljniju obrazovnu strukturu u odnosu na državni nivo, ali, kako se ističe, odgojno-obrazovna i naučno-istraživaĉka djelatnost su ključni faktori stabilnog i prosperitetnog društvenog razvoja, kao i osiguranja odgovarajućeg kulturnog identiteta društva, koje bi, kao takvo, bilo atraktivno ne samo za život ljudi, nego i u smislu poželjnog partnera u međunarodnim odnosima i saradnji.
Zastupnik u Skupštini KS Damir Marjanović smatra da je najveći problem odsustvo državne strategije razvoja nauke.
– Nedostaju sporadična i nedovoljna ulaganja, nedostatak interesa privrede i kapaciteta za praktičnu edukaciju znanstvenika – naglasio je Marjanović.
U narednom periodu bi Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo trebalo da izradi dokument Strategija razvoja obrazovanja i nauke KS, kojom će se sistemski definisati budući pravci reformskih aktivnosti nadležnih obrazovnih vlasti u oblasti obrazovanja i nauke.