Projekat u pripremi
Hercegovina dobija autoceste duge 52,7 km na pet dionica
Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić ističe kako konačno dolazi do realizacije projekata oko kojih se radilo više godina
Europska investicijska banka (EIB) i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) spremne su nastaviti kreditiranje izgradnje autoceste na koridoru Vc kako bi se Hercegovina sjeverno od Mostara povezala s Bosnom iznimno zahtjevnom dionicom, koja podrazumijeva i izgradnju tunela kroz planinu Prenj u dužini od 12 kilometara, piše u subotu bh. izdanje Večernjeg lista.
Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić ističe kako konačno dolazi do realizacije projekata oko kojih se radilo više godina.
– Očekujemo realizaciju planova koji su strateški važni. Trenutačno izvodimo pripremne i glavne radove na izgradnji autoceste u dužini od 18,3 kilometra na području Hercegovine, na dionicama Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići. Očekuje se da će radovi biti završeni u ugovorenom roku – kazao je Lasić za ‘Večernjak’.
Dodao je kako su radovi od Bune prema Počitelju već u poodmakloj fazi i da je eksproprijacija za tu dionicu završena te da je dobivena građevinska dozvola.
Prema ugovoru, radovi na toj dionici trebali bi biti gotovi za tri i pol godine, odnosno okončani početkom 2022.
Zajedno s tom dionicom dugom 7,2 kilometra, započeli su i radovi na poddionici Počitelj – Zvirovići, istaknuo je ministar Lasić.
Radi se o poddionici u dužini od 11,1 kilometra. Ova dionica nadovezuje se na već izgrađenu dionicu Međugorje – Bijača koja je jedino u funkciji na području Hercegovine. Za ovu dionicu potpisani su ugovori za cestu bez mosta s China State Construction Engineering Corporation Ltd (vrijednosti ugovora 56,5 milijuna eura) te sam most Počitelj koju je dobio konzorcij JV AzVirt L.L.C, Sinohydro Corporation Ltd. i PowerChina RoadBridge Group Co. Ltd. (vrijednost ugovora 28,1 milijun eura).
Ministar navodi kako su trenutačno u pripremi projekti izgradnje autoceste u dužini od 52,7 km na području Hercegovine na pet dionica, s nepovoljnim terenom i objektima, zbog čega je nužna potpora državne razine vlasti.
U pitanju su, prije svega, dionica tunela Prenj u dužini od 12 kilometara, zatim prema Mostaru sjever u dužini od 11,5 km, poddionica Mostar sjever – Mostar jug od 15,4 kilometra, dionica Mostar jug – Buna duga 8,6 kilometara, te posljednja – tunel Kvanj – Buna u dužini od 5,2 kilometra.