bh. muzičar
Bregović: U 21. stoljeću moramo shvatiti da je suživot u različitosti jedini put
Podvlači da je upravo Sarajevo jedno od rijetkih mjesta u svijetu u kojem u istom trenutku odzvanjaju crkvena zvona i glas mujezina sa munara, naglasivši da je ljepota tog preklapanja i spajanja uvijek osnova njegovih koncerata
“Mali dokumentarni film o 3 pisma” naziv je dokumentarca s potpisom istaknutog bh. muzičara Gorana Bregovića prikazanog sinoć u kinu Cinema City u okviru 25. Sarajevo Film Festivala, koji donosi priču o nastanku ideje i kompozicija za koncert “Tri pisma iz Sarajeva” čiju će izvedbu publika moći čuti u subotu, 24. augusta na Bijeloj tabiji.
To dokumentarno ostvarenje vodi gledaoca kroz priču o nastanku kompozicija za koncert kroz susret Bregovića sa nekoliko istaknutih svjetskih muzičara, razradi ideja te konačnoj premijernoj izvedbi koncerta oktobra 2017. godine u Parizu u bazilici Saint Denis, uz muzičku pratnju “L'Orchestre national d'Île de France”.
Bregović u filmu pojašnjava da se naziv koncerta odnosi na tri kulturološka načina sviranja violine – kršćanski, jevrejski i orijentalni, uz pratnju hora i orkestra, koja donose potpuno različit stil i emociju u muzici.
Ostvarenje je obogaćeno i pričom autora o rodnom gradu Sarajevu, kadrovima mjesta koja su obilježila njegovo djetinjstvo i početak karijere, te njegovom odlasku u Pariz prije početka rata.
Po završetku filma publici se poklonio Bregović, odgovarajući na pitanja publike i selektorice Dokumentarnog programa Rade Šešić, napominjući da je dokumentarac urađen isključivo za Sarajevo Film Festival te da neće biti prikazan nigdje drugo.
Osnovna je misija koncerta “Tri pisma iz Sarajeva”, navodi on, pronijeti ideju da u 21. stoljeću ljudi moraju shvatiti da je suživot u različitosti nužnost i jedini put za čovječanstvo, a ujedno donoseći jedinstvenu ljepotu spoja različitih kulturoloških specifikuma.
Podvlači da je upravo Sarajevo jedno od rijetkih mjesta u svijetu u kojem u istom trenutku odzvanjaju crkvena zvona i glas mujezina sa munara, naglasivši da je ljepota tog preklapanja i spajanja uvijek osnova njegovih koncerata.
Govoreći o savremenim pravcima elektronske muzike, on smatra da su se oni konačno vratili riječima, ocjenujući da su one ljudskom biću neophodne kako bi prenijeli neku ideju. Podsjeća tako da se u Sarajevu 70-ih godina čitala poezija i da je imala jednak broj publike kao i današnji koncerti ili filmovi.
Za razvoj muzičkog pravca u vlastitoj karijeri od rock benda “Bijelog dugmeta” do koncerata u pratnji hora i orkestra navodi da je to prirodni put, ocjenjujući da je kao mlad “nosio pelene, a sada kao odrastao nosi pantalone” te da rock muzičari zapravo uvijek teže vječno ostati tinejdžeri, što bi i sam bio da nije bilo rata u BiH.
Na Bijeloj tabiji će uz veliki simfonijski orkestar Sarajevske filharmonije sa horom i orkestrom Gorana Bregovića nastupiti vrhunski violinisti Gershon Leizerson iz Tel Aviva, Zied Zouari iz Tunisa i Mirjana Nešković iz Beograda. Specijalni gosti u programu je izvorna grupa “Sifet & Mehmed” iz Živinica.
Nakon premijernog izvođenja, koncert “Tri pisma iz Sarajeva” izvođen je u najprestižnijim koncertnim dvoranama širom svijeta – u Londonu, Pragu, Rimu, Buenos Airesu, Santiago de Chile, Meksiko Siti, San Francisku, Moskvi, Minsku, Kišenjevu, Sidneju, Istambulu, Madridu, Zagrebu, Beogradu, Podgorici, Skoplju.
Stoga će sarajevski koncert biti svojevrsna kruna njegovoj svjetskoj turneji.