Strože kontrole
Sačinjen spisak dijelova za automobile koji će biti provjeravani pri uvozu u BiH
U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH pojašnjavaju da je već sačinjen spisak dijelova koji će biti provjeravani
Uvoz auto-dijelova će za nekoliko mjeseci biti uslovljen njihovim provjerama, čime će biti zaštićeni kupci, ali i povećana bezbjednost učesnika u saobraćaju, tvrde stručnjaci.
Činjenica je, naime, da postoje proizvođači koji za države, poput BiH, svoje proizvode ne ispituju, dok auto-dijelovi namijenjeni za članice EU prolaze ispitivanja.
Cilj je, poručuju nadležni, da i nama ubuduće stižu dijelovi identični onima koji se prodaju na evropskom tržištu.
U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH pojašnjavaju da je već sačinjen spisak dijelova koji će biti provjeravani.
“Logično je da, ako automobili prilikom uvoza prolaze provjere, provjerama budu podložni i novi auto-dijelovi koji se stavljaju na tržište. To dosad nije rađeno kada je riječ o dijelovima za vozila”, pojašnjava izvor Nezavisnih novina iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.
Suština je, kako dodaje sagovorik Nezavisnih, da država zaštiti kupca od dijelova koji nisu prošli ispitivanja.
“Novi dijelovi koji danas ulaze u BiH ne prolaze posebne provjere. Želja je da se dijelovi podvrgnu provjeri, koja će pokazati da li postoji sertifikat za njihovu sigurnu upotrebu”, pojašnjavaju iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH, te uvjeravaju da ovakva praksa ne bi trebalo da dovede do poskupljenja auto-dijelova.
Drago Talijan iz Centra za motorna vozila, koji je nosilac konzorcijuma koji obavlja administrativne poslove u oblasti homologacije, rekao je da je ova zamisao usmjerena ka povećanju bezbjednosti u saobraćaju.
“Na sastancima koje smo imali uvoznici su spominjali i mogućnost poskupljenja auto-dijelova, ali ne vjerujem da će se to desiti”, uvjerava Talijan u izjavi za “Nezavisne”.
Automehaničari kažu da su se, pri dosadašnjoj ugradnji dijelova, doslovno svega nagledali.
“Nikad ne znate koliko će neki dio poslužiti. Čak ne važi ni ono pravilo – što skuplje, to bolje. Dešavalo se da ugradim dio i vrati mi se vozač kroz nekoliko sedmica, pa utvrdim da je opet isti dio crkao, iako je kupljen nov”, rekao je jedan automehaničar iz Banjaluke.
Zoran Andrić, pomoćnik ministra komunikacija i transporta BiH, rekao je prije nekoliko dana da se od septembra, odnosno decembra, zavisno o kojim dijelovima se radi, počinje s provjerama.
Mirsad Jašarspahić, potpredsjednik Privredne komore FBiH, rekao je da je cilj da svi dijelovi koji uđu na tržište BiH budu u skladu sa svim normativima koji se preuzimaju od EU, odnosno da dijelovi koji se ugrađuju u automobile u BiH budu sigurni isto onoliko koliko su sigurni u drugim dijelovima Evrope.