Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

savjeti

Dva najbrža načina za uništavanje ručnog mjenjača

mjenjac

Nemojte prakticirati ovo osim ako ne želite uništiti ručni mjenjač

Mnogi golobradi mladići opijeni scenama koje vide u filmovima poput Fast & Furious uvjereni su kako trikove mogu koristiti u stvarnom životu. Nažalost, prije ili kasnije na grub način saznaju da je jedino što su postigli loš rad mjenjača, a posjeta servisu obično ih baci u realnost paprenom cifrom.

Dvije su osnovne tehnike koje često spominju ulični trkači pritom uopće ne razmišljajući o posljedicama koje one ostavljaju na trajnost prijenosa snage, a obije navodno pospješuju ubrzanje automobila, pišu automobili.hr.

Tehnika “no-lift shifting” bazira se na izmjeni stepena prijenosa ručnog mjenjača bez upotrebe kvačila. Takvim stilom vožnje vozač zapravo zahtjeva na sinkroni u mjenjaču odrade posao za koji nisu namijenjeni, a to je usklađivanje brzine vrtnje točka i brzine vrtnje mjenjača.

Druga tehnika je “power shifting”. Naime, dok automobil ubrzava, a vozač drži papučicu gasa u krajnjem položaju, svi sklopovi prijenosa snage su usklađeni brzinom vrtnje. No, ako vozač pritisne papučicu kvačila dok istovremeno i dalje drži papučicu gasa u krajnjem položaju, brzina vrtnje motora naglo raste, a brzina vrtnje svih komponenti prijenosa se smanjuje.

Ubacivanjem ručice mjenjača u viši stepen prijenosa sinkroni su pod iznimno velikim opterećenjem, jer su brzine vrtnje motora i sklopova sistema prijenosa različite, a pod najvećim opterećenjem je kvačilo, koje naglo mora nadoknaditi tu razliku. U tom slučaju dolazi ili do gubitka prianjanja guma ili do proklizavanja kvačila. U svakom slučaju takav stil izmjene stepena prijenosa drastično smanjuje trajnost svih sklopova.

Detaljna objašnjenja obije tehnike izmjene stepena prijenosa potražite u izvrsnom videu poznatog YouTube kanala Engineering Explained.