Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Arheolozi imaju novu teoriju o Stonehengeu

stonehengeabove

Arhelozi imaju teoriju da je Stonehenge bio izvorno sagrađen u Walesu pa premješten na svoju sadašnju lokaciju, piše Guardian.

Prijašnja arheološka istraživanja otkrila su da unutrašnji stubovi Stonehengea potieču iz kamenoloma u Preseli hillsu, udaljenom dvjestotinjak kilometara od trenutne lokacije. Nova otkrića pokazuju da ostatak kamenih stupova potiče iz Carn Goedog i Craig Rhos-y-felin, nedaleko od kamenoloma Preseli hills. Naime, pronađeni su ostaci sličnih kamenih gromada koje su odbačene, a pronađena je i struktura nalik utovarnoj rampi s koje su kameni stupovi kretali na putovanje.

Ugljeni ostaci vatri što su ih koristili radnici u kamenolomu datirani su radioaktivnim ugljikom kako bi otkrili kada su iskopani kameni stubovi.

Profesor Mike Parker Pearson, direktor projekta ustvrdio je da su otkrića zapanjujuća. “Craig Rhos-y-felin je bio aktivan oko 3.4000 godina prije nove ere, a Carn Goedog oko 3.200 godine p.n.e.. Starost projekata je intrigantna zato što je Stonehenge izgrađen oko 2.900 godine p.n.e.”, izjavio je Parker Pearson.

“Postoji mogućnost da je neolitičkom čovjeku trebalo 500 godina da transportuje kamen do Stonehengea, ali smatram da to nije pretjerano vjerovatno. Veća je vjerovatnost da je kamenje korišteno u obližnjem spomeniku, negdje u blizini kamenoloma, koji je kasnije rastavljen i prebačen u Wiltshire”, smatra Parker Pearson.

Datiranje ugljikom navodi arheologe na zaključak da je Stonehenge stariji nego što se prije mislilo. “Vjerujemo da je u blizini kamenoloma prvi i originalni Stonehenge, a spomenik što ga nazivamo Stonehenge je rabljeni spomenik”, izjavio je Parker Pearson

Arheolozi smatraju da postoji mogućnost kako je Stonehenge izgrađen oko 3.200 godina prije nove ere te da su divovski stupovi od pješčara dodani znatno kasnije.

Udaljenost koju su prevalili ti kameni blokovi predstavljaju jedno od najvećih postignuća neolitičkog čovjeka. Stručnjaci procjenjuju kako je svaki od oko 80 monolita bio nešto lakši od dvije tone, a da je za transport korišten sustav drvenih sanjki na deblima. Parker Pearson navodi primjere s Madagaskara gdje su korišteni slični transportni sustavi za prebacivanje velikih kamenih blokova.

Sam njihov transport predstavljao je svojevrsnu posebnu priliku gdje bi se zajednice okupljale kako bi sudjelovale ili samo promatrale prijevoz kamenih gromada.

“Jedna od posljednjih teorija govori da je Stonehenge spomenik jedinstvu, a u njegovoj izgradnji sudjelovali su ljudi iz mnogih dijelova Britanije”, izjavio je Parker Pearson.