Ništa od proljeća
Veliko nevrijeme u Hrvatskoj, Dalmatinci strahuju da od sezone neće biti ništa
U usporedbi s prošlogodišnjim majem koji je bio ekstremno topao (ponegdje i rekordan) ove godine je potpuna suprotnost
Proljeća gotovo da i nije bilo učitavoj regiji. I na Jadranu gdje je u ovo doba godina bilo uobičajeno i kupanje u moru, u proteklom periodu zahvatile su kiše i jak vjetar. Snažno grmljavinsko nevrijeme i jučer je zahvatilo Dalmaciju.
U Cisti Velikoj pale su čak 32 litre kiše po kvadratnom metru, u Rudi su pale 23 litre, u Zadvarju 12 litara, Hrvacama 11 litara… Na obalama Buškog Blata u samo nekoliko sati palo je 112 litara po kvadratnom metru, piše Dalmacija Danas.
Nevrijeme je zahvatilo i krajnji istok Brača, gdje je u sat vremena palo više od 20 litara kiše, što je stvorilo i bujice. Iza 10 sati nevrijeme se premjestilo nad Makarsku rivijeru i Zabiokovlje.
U nekim dijelovima Makarske je palo i 20-ak litara kiše po kvadratnom metru pa su neke gradske ceste bile poplavljene, dok makarski vatrogasci kažu da zasad nisu intervenirali.
U usporedbi s prošlogodišnjim majem koji je bio ekstremno topao (ponegdje i rekordan) ove godine je potpuna suprotnost. Broj dana s temperaturom iznad 20°C je višestruko manji. U najvećim hrvatskim gradovima u prve tri sedmice nijednom nije izmjerena temperatura iznad 25°C, izvijestio je Crometeo.
Iako je već druga polovica maja, vrijeme više podsjeća na jesen nego na ljeto, a Hrvati strahuju kako će im se to odraziti na turističku sezonu.
-Ružno vrijeme u maju je utjecalo na booking jer bismo ostvarili veći plus, da nije ovako loše vrijeme sigurno bismo imali veći porast. Dosta ovih ljudi koji dolaze za vikend na more, sad nisu došli upravo zbog vremena. No to ne bi trebalo utjecati na sezonu, odnosno na brojke za juli i august – rekao je za Index Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain.
Damir Krešić, direktor Instituta za turizam, za Index je rekao da loše vrijeme u maju sigurno neće pozitivno utjecati na turističku predsezonu, ali da to ne mora značiti ni da će imati negativan utjecaj.
-Sve ovisi o tome koliko su se destinacije dobro spremile za nadolazeću sezonu, koliko su diversificirale svoj turistički proizvod, odnosno koliko su obogatile ponudu dodatnih turističkih proizvoda i usluga. Loše vremenske prilike mogu biti dobar test kvalitete destinacijskog menadžmenta jer bi destinacije koje žele biti konkurentne na turističkom tržištu, trebale biti u mogućnosti turistima ponuditi sadržajan i smislen boravak i u slučaju lošeg vremena, kada nije moguće uživanje u moru i suncu – rekao je Krešić.