Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Creative History Balkans Tour

Banjalučki Kastel u projektu turističke promocije četiri balkanske tvrđave

Banjaluka_tvrdjava_Kastel (1)

Projektom se promovišu četiri istorijske tvrđave – Kastel u Banjoj Luci, Petrovaradin u Novom Sadu, Stari grad u Budvi i Rozafa u Skadru

Banjalučka Tvrđava Kastel, zajedno sa još tri tvrđave u Srbiji, Crnoj Gori i Albaniji, uvrštena je u evropski projekat pod nazivom “Creative History Balkans Tour”, koji promoviše kulturno naslijeđe i turističke potencijale u regionu.

Projektom se promovišu četiri istorijske tvrđave – Kastel u Banjoj Luci, Petrovaradin u Novom Sadu, Stari grad u Budvi i Rozafa u Skadru. Idejni tvorac ovog projekta je Exit fondacija iz Novog Sada, a Milica Đilas iz te organizacije je naglasila da je glavni cilj ovog projekta ujedinjenje regiona u očuvanju bogate istorijske i kulturne baštine Balkana.

– Smatramo da tu baštinu treba čuvati, ali i unapređivati. Zbog toga smo i pokrenuli projekat povezivanja četiri balkanske tvrđave kako bi one bile što bliže savremenim turistima – naglasila je ona i dodala da će, u okviru ovog projekta, između ostalog biti izrađene i internet prezentacije sve četiri tvrđave.

Šefica Odsjeka za međunarodnu i regionalnu saradnju Grada Banje Luke Dijana Grbić istakla je da je gradska administracija u protekle dvije godine učinila mnogo da Kastel oživi, ali da ima još mnogo posla u tom pogledu.

– Prihvatili smo učešće u ovom projektu kako bismo dodatno promovisali tvrđavu Kastel, ali i Banju Luku uopšte. Ovo je izuzetna prilika da kroz jedinstvenu platformu i kanale komunikacije dopremo do novih korisnika i dodatno promovišemo naše turističke potencijale – rekla je Grbić.

Direktor fondacije Evropska prestonica kulture 2024 Marko Bilbija kazao je da ovaj projekat na specifičan način posmatra uloge tvrđave u životu jednog grada, gdje tvrđava nije samo turistički već i veliki kreativni kulturni potencijal.

– Kroz naš projekat EPK 2024. mi tvrđave vidimo kao mjesta susreta što korespondira i sa našim sloganom “Suprotnosti se privlače”. Konkretno, ovdje imamo slučaj da se privlače istorija i budućnost, naslijeđe i kreativna industrija. Nama je ovo odlična prilika i da vidimo kako je Exit fondacija doprinijela Novom Sadu da postane Evropska prestonica kulture 2021. godine, ali i da pošaljemo snažnu poruku na međunarodnom planu – dodao je Bilbija.

Projekat “Creative history balkans tour”, uz finansijsku podršku EU i Savjeta za regionalnu saradnju, ima za cilj unapređenje međusobne saradanje u regionu kroz unapređenje kulturnog turizma.