Venecija
“Zagrljaji” Safeta Zeca: Djelo inspirisano pogibijom sarajevskih Romea i Julije
Gradonačelnik Skaka je danas na otvaranju izložbe rekao da Sarajevo ima poseban odnos prema Safetu Zecu, koji stalno govori o nama
Izložba velikog umjetničkog ciklusa “Zagrljaji” maestra Safeta Zeca otvorena je danas u Veneciji, na samom početku Venecijanskog bijenala, u prostorijama crkve “Santa Maria della Pieta”.
Delegacija Grada Sarajeva na čelu sa gradonačelnikom Abdulahom Skakom prisustvovala je ovom značajnom kulturnom događaju koji je na svjetskoj umjetničkoj sceni prvi put prikazao i djelo inspirirano i posvećeno tragičnoj smrti Admire Ismić i Boška Brkića, sarajevskih Romea i Julije.
Gradonačelnik Skaka je danas na otvaranju izložbe rekao da Sarajevo ima poseban odnos prema Safetu Zecu, koji stalno govori o nama. Njegova ljubav iznad smrti stavlja ga u red velikana koji opisuju naš grad i njegove ljude.
Skaka je zahvalio Talijanskoj administraciji Grada Venecije koja je bila prisutna na otvaranju sa željom da Zagrljaj svoje konačno utočiste pronađe u Sarajevu, kao svjedok vremenu i umjetniku koji duboko u sebi živi svakodnevno, njegujući osjećaj koji naš grad svrstava u red velikih gradova, u kojima se isprepliću različitosti i temelje primjeri života, posebno važnih u vremenu današnjice za cijeli svijet.
– U ovoj slikarskoj ekspresiji učestvuju barem tri neimara pozitiviteta. Jedan neimar je mladi par koji je poginuo zato da bi svoju smrt ugradili u vječni simbol ljubavi. Drugi neimar je slikar Safet Zec koji svojim maestralnim djelom ovjekovječuje tu žrtvu stasalu u simbol. Treći neimar je Grad Sarajevo u kome je žrtva također stasala u simbol, Grad kome pripada i Safet Zec, Grad koji je pred planetarnim auditorijem branio najveće vrijednosti svijeta koji ne bijaše odveć privržen tim vrijednostima. Zagrljaj je najbolje sredstvo kojim raspolaže Eros u borbi protiv destrukcije Tanatosa – naveo je Esad Duraković između ostalog u svom uvodu o djelu Safeta Zeca.
Safet Zec je pozdravio sve goste, zahvalio je posebno prijateljima iz Sarajeva, te prepustio posjetioce razmišljanju i slikama.
– Sada sam opus „Zagrljaji“, kojeg sam počeo raditi još devedesetih godina, kompletirao zagrljajem Boška i Admire, ali ta zagrljena tijela koja leže u Sarajevu pod opsadom mogu biti bilo čija. Mi još uvijek imamo problem sa istinom koju moramo objašnjavati, o njoj govoriti kroz različite forme i kroz umjetnost. Gotovo 30 godina poslije svijet ne razumije to bezumlje ko je Boško, ko Admira i zašto su oni miješani. U umjetničkom smislu ovo je vrlo značajno za Sarajevo i za BiH, jer dešava se i na početku Venecijanskog bijenala – rekao je tim povodom maestro Zec.
Sarajevska sopranistica Aida Čorbadžić je na kraju ovog kulturnog događaja maestralno izvela dvije sevdalinke, saopćeno je iz Gradske uprave Sarajevo.