Kako i zašto je oboren Suhoj-24: I Turci i Rusi lažu
Nakon što su turski presretači F-16 oborili ruski borbeni avion Su-24 u incidentu koji se dogodio prošle sedmice, ruska i turska strana ponudili su drastično različita viđenja tog događaja.
No, dvojica naučnika pokazala su kako se niti jedna verzija priče ne slaže s poznatim činjenicama i zakonima fizike.
Turska vojska tvrdi kako su avioni povrijedili turski zračni prostor, te da su na 17 sekundi ušli na teritorij Turske. Prema istim izvorima, turski su piloti izdali 10 upozorenja u pet minuta, na koje ruski piloti nisu odgovorili.
Ruska strana tvrdi da je avion oboren iznad sirijskog zračnog prostora, te da nikada nije ni ušao na turski teritorij.
Dvoje astrofizičara s belgijskog univerziteta KU Leuven proučilo je tvrdnje i usporedilo ih sa snimkama tog događaja te su došli do zaključka kako su obje priče pune “rupa”.
Turska verzija tvrdi kako se mjesto pada nalazi osam kilometara daleko od mjesta gdje je avion pogođen, što znači da se kretao brzinom od 980 kilometara na sat. No, pri toj brzini prošao bi dva kilometra turskog teritorija u samo sedam sekundi, a ne u 17 kao što tvrdi turska vojska.
Također, ako se avion kretao tom brzinom, u pet minuta bi prošao 80 kilometara, što znači da je jako sumnjiva tvrdnja da su ruski avioni “upozoreni deset puta u pet minuta”. Tokom većine tog vremena, turski piloti nisu mogli sa sigurnošću znati da će avioni uopće ući u njihov zračni prostor.
No, niti ruska verzija priče nije bez nejasnoća. Prema ruskoj karti događaja, avion nije bio na kursu prema Turskoj i tek je nakon pogotka zaokrenuo za 90 stepeni.
– Promjena smjera od 90 stepeni mogla bi se dogoditi samo da se avion sudario s predmetom koji je nekoliko puta veći ili brži od njega, tvrde fizičari na svom blogu.
Pogodak čak i teškom raketom zemlja-zrak ne bi imao dovoljno siline za postići takav učinak, što znači da je zaokret od 90 stepeni morao napraviti sam pilot, a to je dokaz da ruski avioni nisu izbjegavali turski zračni prostor.