Mirko Šarović
U svijetu više od tri miliona električnih automobila, a u BiH svega 20
Šarović je dodao da je ovo prva konkretna akcija na promociji elektromobilnosti koja bi trebala da donese značajne pomake kada je riječ o ekologiji
Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović danas je s predstavnicima komorskog sistema u BiH i udruženja održao konsultativni sastanak na kome su razgovarali o prijedlogu odluke o privremenoj suspenziji i smanjenju carinskih stopa pri uvozu novih automobila do 31. decembra ove godine, a čiji je cilj stvaranja boljeg regulatornog okvira za uvoz novih, a posebno automobila na električni pogon.
– Ministarstvo je spremno, uz podršku vladinog i nevladinog sektora da ovu odluku narednih dana uputi na Vijeće ministara BiH – istakao je Šarović nakon sastanka.
Podsjetio je da je Ministarstvo na inicijativu komorskog sistema, prije svega, Privredne komore FBiH, odlučilo da pokrene inicijativu i u proceduru uputi odluku o suspenziji i smanjenju carinskih stopa na nova uvezena vozila iz EU, koja koriste električni i hibridni pogon i nova ekološki prihvatljiva vozila.
– Proces je priveden kraju i Ministarstvo je odlučilo da ovu odluku uputi u proceduru Vijeću ministara BiH. Odluka je u skladu sa Zakonom o carinskoj tarifi, privremenog je karaktera i može se produžavati ukoliko se pokažu dobri efekti. Cilj odluke je da se izvrši promocija korištenja i prodaje ovih automobila, da se izvrši i promocija automobila koji će da smanje zagađenje zraka u BiH i tako pozitivno utiču na klimatske promjene – naveo je Šarović napominjući da je BiH na začelju zemalja u regionu i cijeloj Evropi, kada je riječ o upotrebi automobila na električni i hibridni pogon.
Šarović je dodao da je ovo prva konkretna akcija na promociji elektromobilnosti koja bi trebala da donese značajne pomake kada je riječ o ekologiji, ali i da doprinese razvoju infrastrukture, otvaranju novih radnih mjesta, s tim da, kako je istakao, neće doći do „osipanja budžeta“.
Vanjskotrgovinska komora BiH, prema riječima predsjednika Nemanje Vasića, podržala je prijedlog entitetskih komora koji, osim ekološkog i sigurnosnog aspekta, ima pozitivne ekonomske efekte.
– Ovo bi mogao biti put da jednog dana dođemo u situaciju da neka svjetska kompanija preseli dio proizvodnje u BiH, a siguran sam da će Vijeće ministara imati razumijevanje jer će prihodi na nove automobile kroz PDV biti mnogo veći nego što će biti gubitak uvoza polovnih automobila koji su niske vrijednosti, tako da taj najveći problem za donošenje takve odluke praktično ne postoji – kazao je Vasić.
Privredna komora Federacije BiH, kako je kazao potpredsjednik Mirsad Jašarspahić, bila je inicijator ovakvog prijedloga odluke zajedno sa svojim Udruženjem ovlaštenih uvoznika novih automobila, te s partnerima u komorskom sistemu u BiH.
– Vjerujem da će ovakva odluka dugoročno doprinijeti daljem razvoju privrede BiH, da BiH bude centar nekih modernih tehnologija, a ne da bude smetljište za ono što dolazi iz Evrope – naveo je Jašarspahić.
U ovo doba godine, prema riječima predsjednika Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima pri Privrednoj komori FBiH Harisa Muratovića, uglavnom se priča o uzročnicima zagađenja, a ovaj put inicirana je konkretna odluka i stimulativna mjera za električne i ostale ekoautomobile što govori da i BiH na neki način želi da prati trendove u regiji, ali i na globalnom nivou.
– Automobilska industrija doživljava veliku revoluciju. Više od tri miliona električnih automobila je registrovano širom svijeta, dok je u BiH nažalost, svega njih 20. Imamo i neku infrastrukturu od nekih 20 električnih punionica – dodao je Muratović.
Najavio je da proizvođači automobila u ovoj i narednoj godini planiraju lansirati više od 50 novih modela automobila s električnim pogonom, kao i da se od sljedeće godine može očekivati značajno niža cijena električnih automobila u komercijalne svrhe koja bi se trebala kretati od 45.000 do 60.000 KM.
Lazo Šinik iz Privredne komore RS-a je kazao da ova odluka ima višestruki značaj, te da je opravdana i potrebna.
– U ovoj inicijativi se u potpunosti postižu efekti koji neće dovesti u teži položaj čak ni izvorne prihode zbog toga što su refleksije takve da će se daleko više obezbijediti prihoda u budžet kada odluka bude u primjeni, a da ne govorimo o tome koliko je to važno za životnu sredinu. Dakle, više je pozitivnih stvari na jednom mjestu, ne umanjuju se ni prihodi, a obezbijedit će se veći broj takvih vozila – naveo je Šinik.
Anes Podić iz Udruženja „Eko akcija“ kazao je da su izduvni gasovi iz automobila značajan problem kada je riječ o zagađenju zraka, te da je odluka pozitivan korak u smislu rješavanja tog problema.