Institut za jezik UNSA
Da djeca uče tri jezika u jednoj učionici? Mi to nismo poslali
Ranije je uvažena ministrica u javnost već iznijela takav stav, i ovdje je od strane Ministarstva odabrano samo ono što tom stavu i odgovara
Institut za jezik Univerziteta u Sarajevu, u vezi mogućih rješenja u pisanju naziva nastavnog predmeta za maternji jezik i književnost u Kantonu Sarajevo, saopćio je da nigdje nije dao “uputu u kojoj stoji više opcija da sva djeca mogu da uče jezik u školama Kantona Sarajevo zajedno sjedeći i družeći se”, smatrajući da je to predmet za dodatnu raspravu.
Iz Instituta ističu da 6. septembra 2018. nisu poslali nikakav dopis u kojem se kaže da djeca trebaju učiti tri jezika u jednoj učionici.
Također, Institut “nije preferirao nikav naziv koji bi Ministarstvu za obrazovanje i nauku Kantona Sarajevo bio rješenje za opciju koja se također može označiti neustavnom, jer ne postoji nikakva regulativa kojom se od jednog djeteta zahtijeva da uči sva tri jezika te se ni Institut nije mogao založiti za jedno takvo rješenje”.
– Institut je u svom dopisu samo dao objašnjenja značenja u formulaciji mogućih svih tročlanih naziva, od kojih je na današnjoj konferenciji za medije Ministarstva za obrazovanje i nauku Kantona Sarajevo pročitan jedan koji po značenju podrazumijeva učenje tri jezika u jednoj učionici. Ranije je uvažena ministrica u javnost već iznijela takav stav, i ovdje je od strane Ministarstva odabrano samo ono što tom stavu i odgovara. Pri svemu tome se zanemaruje i to da je u spomenutoj formulaciji odabranoj od strane Ministarstva (a ne po uputstvu Instituta) u našem objašnjenju stajalo to da moraju postojati pripadajući planovi i programi za sva tri jezika (a ne jedan plan i program koji bi podrazumijevao troje i u kojem neminovno dolazi do redukcije nastavnih sadržaja – a takvo nešto još ne postoji) – navedeno je u saopćenju Instituta za jezik Univerziteta u Sarajevu.