Srđan Puhalo
Dževad Galijašević gospodar floskula
Postavlja se pitanje na osnovu kojeg zakona Bosne i Hercegovine Dževad Galijašević bi ukinuo paradžemate?
Volim Dževada Galijaševića i njegove analize, jer znam šta će izjaviti, ali me uvijek iznenadi svojim kreativnim obrazloženjem. Dobro, Predrag Ćeranić je maštovitiji, a profesor Kuljanin luđi, ali ni Galijašević nije za potcijeniti. Elem taj „stručnjak“ za bezbjednost je neki dan izjavio SRNI, a tu izjavu je prenijela, Alternativna televizija „da su paradžemati u BiH danas jači nego ranije i da i dalje mobilišu ljude jer ne postoje mjere vjerskih ni državnih institucija koje bi pokazale namjeru ukidanja tih paralelnih džemata.“
Nakon ovog pasusa postavlja se pitanje na osnovu kojeg zakona Bosne i Hercegovine Dževad Galijašević bi ukinuo paradžemate?
Ako paradžemati tj. ljudi iz paradžemata ne krše zakone države Bosne i Hercegovone i entiteta u kojima žive, država nema pravo da zabrani njihov rad, jer jedno od osnovnih ljudskih prava je pravo na slobodu okupljanja i udruživanja (član 11.).
Onda Galijašević dodaje „džemat je vjerska floskula i ne znači ništa. Međutim, ako govorimo o naseljima i pojedinim nelegalnim vjeskim objektima, govorimo o najmanje 100 naselja (ili prema evidenciji Rijaseta 21 paradžemat op. aut.) u kojima djeluju nezakoniti i neprijavljeni vjerski objekti u kojima postoji zajednica radikalnih vjernika.”
Floskula potiče od latinske riječi flosculus, što znači cvjetić, a danas se kod nas prevodi kao šupljiranje. Ako sam dobro razumio Galijaševića džemat ne znači ništa, dok je u islamu džemat osnovna organizaciona jedinica Islamske zajednice koju u pravilu čini grupa od najmanje 100 muslimanskih domaćinstava međusobno povezanih u izvršavanju zajedničkih islamskih dužnosti. Odluku o formiranju, osnivanju ili pak ukidanju jednog džematau Bosni i Hercegovini donosi Rijaset Islamske zajednice na prijedlog muftijstva.
Sada Galijašević treba da objasni kako Rijaset Islamske zajednice može da ukine paradžemat, ako Rijaset nije učestvovao u njihovom osnivanju, niti oni priznaju ingerencije Rijaseta?
Možda u 100 naselja širom BiH žive slefije, ali mi nije jasno šta je Galijašević time htio da kaže?
Da selefija trebamo strpati u neki geto, protjerati iz zemlje ili generalno zabraniti da žive sa drugim ljudima. Ne mari Galijašević mnogo za član 13.1 Konvencije o univerzalnim ljudskim pravima koja kaže da „Svako ima pravo na slobodu kretanja i stanovanja unutar granice svake države.“
Galijašević tvrdi da paradžemati „još uvijek mobilišu ljude“, ali ne reče ko ih mobiliše i za šta ih mobilišu?
Ako ih mobilišu za Siriju i Irak „ekspert“ Galijašević bi trebao znati da već nekoliko godina nema odlazaka iz BiH na ratišta u Siriju i Irak. Ako govori o terorizmu u Bosni i Hercegovini, onda mora znati da smo bezbjedniji od Francuske, Belgije, Njemačke zahvaljujući domaćim službama bezbjednosti, ali i nekim vođama selefija koji se jasno i glasno protive bilo kakvom nasilju.
Spakovo je u ovu izjavu Srpskoj novinskoj agenciji (SRNA) Galijašević još što šta ali nisam uspio baš najbolje da ih razumijem, ali on je majstor floskula.
“Svi stavovi, mišljenja i zaključci koji su izneseni u kolumni ne odražavaju nužno stav i mišljenje online magazina Fokus.ba, već isključivo autora.“