Stručni savjet
Evo zašto je kupovina novog automobila najgora odluka
Dejvid Bah smatra da je najgore od svega što većina ljudi pozajmljuje novac (uzima kredit) kako bi sebi priuštili novo vozilo
Za mnoge vozače najbolji automobil je – nov automobil. Ne i za finansijskog gurua, Dejvida Baha.
Ovaj američki pisac, preduzetnik i motivacioni govornik, koji je poznat po bestseleru “Automatski milioner”, smatra da je kupovina novog automobila “finansijski najgora odluka koju možemo da donesemo”.
“Onog trenutka kada odvezete svoj novi auto iz prodajnog salona, on je već izgubio značajan dio svoje prvobitne vrijednosti”, objašnjava Bah za CNBC.
“Već nakon godinu dana, vaš automobil vrijedi 20-30% manje u odnosu na početnu cijenu, a za pet godina pad vrijednosti iznosi 60% ili više.”
Dejvid Bah smatra da je najgore od svega što većina ljudi pozajmljuje novac (uzima kredit) kako bi sebi priuštili novo vozilo.
“Zašto biste uopšte pozajmljivali novac samo zato da dođete u posjed neke imovine koja gotovo istog trenutka gubi do 30% svoje vrijednosti?”
Kupcima koji žele da nabave nov automobil Bah zato preporučuje da se opredijele za vozilo sa lizinga, starosti 2-3 godine.
Prema njegovim riječima, takav auto je “skoro kao nov”, a možete ga kupiti po cijeni koja je 30-ak procenata niža.
Dejvid Bah kupce takođe savjetuje da prije kupovine novog automobila izračunaju njegove godišnje troškove.
“Nemojte da se fokusirate samo na mjesečne troškove otplate vozila (ako kupujete na kredit), već sagledajte koliko vas auto košta na godišnjem nivou, uključujući osiguranje, troškove za gorivo, redovno održavanje i slično.”
Bah dalje navodi da tako obračunatu sumu, koju vlasnik mora da izdvoji za svoje vozilo tokom jedne godine, uporedi sa svojim mjesečnim primanjima i postavi sebi pitanje – da li mu je zaista neophodan automobil koji toliko košta na godišnjem nivou, ili može da prođe i sa nekim jeftinijim, možda i malo starijim, ali koji je i dalje u dobrom stanju?
Uprkos svim argumentima koje je Dejvid Bah iznio, mnogi kupci (prije svega u zemljama sa visokim standardom) odlučuju se za nabavku novog vozila, što je u krajnjem slučaju dobra vijest za sve one koji slijede logiku ovog finansijskog gurua i kupuju te iste automobile nakon 2-3 godine kao očuvane polovnjake.