Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

EPR III

Vlada RS-a protiv izvještaja o stanju životne sredine u BiH

vlada rs

Preporuke navedene u EPR III Aneksu I u većini slučajeva ne odgovaraju ustavnom poretku BiH i RS i propisima koji su u isključivoj nadležnosti RS.

Vlada Republike Srpske (RS) ne prihvata Treći izvještaj o stanju životne sredine u Bosni i Hercegovini (Third Environmental Performance Review‐EPR III) te zahtijeva da se taj dokument povuče iz dalje procedure usvajanja.

Iz entitetske vlade je saopćeno da traže i da se zaustavi dalja distribucije tog izvještaja, s obzirom da, kako je navedeno u saopćenju, nije izrađen u skladu sa Ustavom RS-a i važećim zakonskim i podzakonskim aktima iz oblasti zaštite životne sredine, niti su prilikom njegove izrade prihvaćene primjedbe i sugestije nadležnih institucija RS-a.

Kako se navodi u informaciji o tom izvještaju, koju je danas razmatrala Vlada RS-a, uočene su brojne nepravilnosti, što je i navedeno i u komentarima nadležnih institucija, koje su dostavljene nosiocu izrade izvještaja.

-Na gotovo svim stranicama izvještaja, uočeni su pogrešni navodi, i to u pogledu naziva institucija RS-a, kao i propisa u RS (strategija, zakona, podzakonskih akata), a ujedno nisu ažurirani ni podaci o njihovoj objavi. U dokumentu se, takođe, nalazi zastarjela i nevažeća karta BiH, na kojoj su upisani pogrešni nazivi općina u RS (kao i za BiH u cjelini), a ni fotografije u dokumentu nisu u skladu sa pratećim tekstom – stoji u Vladinoj informaciji.

Uočene nepravilnosti odnose se, kako se dodaje, i na pogrešno navođenje naziva institucija BiH, pa se umjesto “Savjeta ministara“ koristi naziv “Vlada Bosne i Hercegovine“, te se nepravilno navodi i naziv RS-a na engleskom jeziku, gdje treba da stoji The Republic of Srpska, kao što je navedeno i na zvaničnoj veb prezentaciji Vlade RS-a.

-Posebno je neprihvatljivo što se u gotovo svim segmentima Izvještaja ukazuje na potrebu donošenja državnog zakona o zaštiti životne sredine i formiranje agencija ili tijela na nivou BiH, što nije u skladu sa ustavom i važećom zakonskom regulativom u ovoj oblasti. Pogrešni su i potpuno neprihvatljivi navodi o nadležnostima pojedinih institucija, zatim nivoima vlasti u oblasti zaštite životne sredine, zaštite vazduha i izdavanja dozvola, zaštite ozonskog omotača, kao i u oblasti zaštite prirode.

Pored potrebe ažuriranja zakonskih i podzakonskih akata, u dostavljenom Izvještaju potrebno je ažurirati i podatke o zaštićenim područjima u Republici Srpskoj, zatim navesti nadležnosti Republičkog zavoda za zaštitu kulturno-istorijskog i prirodnog nasljeđa, u pogledu praćenja stanja i izvještavanja, te vođenja registra zaštićenih prirodnih dobara, kao i podatke o CITES Konvenciji – tvrde iz entitetske vlade.

U osporenom izvještaju, navodi se dalje, tendenciozno se spominje projekat Natura 2000, s kojim se, u više navrata povezuju političke nesuglasice, kao i da podaci o potencijalnim Natura područjima nisu javni, što nije tačno, jer se ovi podaci mogu naći na internet stranici Republičkog zavoda za zaštitu kulturno‐istorijskog i prirodnog nasljeđa RS-a.

Preporuke navedene u EPR III Aneksu I u većini slučajeva ne odgovaraju ustavnom poretku BiH i RS i propisima koji su u isključivoj nadležnosti RS. Također, nije jasan raspored propisa iz kojih su (pretpostavljamo) crpljeni izvori podataka za anekse i koji su navedeni u tekstu EPR III. Pored toga, nije se mogla naći poveznica između zaključaka i preporuka na koje su dati komentari Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju u oktobru 2017. godine, sa preporukama u ovom dokumentu, te čak nisu usaglašene ni godine za prethodni EPR izvještaj, jer se negdje navodi 2010. godina, a negdje 2012. godina.

Zbog svega navedenog, Treći izvještaj o stanju životne sredine u Bosni i Hercegovini nije prihvatljiv za Republiku Srpsku, niti je prihvatljivo navođenje imena predstavnika iz institucija RS kao učesnika u izradi Izvještaja, jer oni nisu imali uvid u podatke prezentovane u ovoj formi izvještaja – navodi se u saopćenju iz entitetske vlade.