Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Dizelaši više nisu miljenici kupaca

automobili – dizel

U Evropi je nastavljen trend pada prodaje automobila sa dizel motorima.

U prvoj polovini 2018. na Starom kontinentu prodato je 3,12 miliona automobila sa dizel motorima, što je za 16% manje nego u istom periodu 2017. godine, prenosi Reuters.

Dizelaši su u prvih šest mjeseci tekuće godine u Evropi imali tržišni udio od svega 36,5%, dok je u prvoj polovini 2017. on iznosio 42,5%.

U nekim velikim evropskim zemljama, u kojima se godišnje proda po nekoliko miliona automobila, tržišni udio vozila sa dizel motorima još je manji. Tako je u Velikoj Britaniji u periodu januar-jun 2018. iznosio 30%.

U Njemačkoj, koja je jedan od najvećih proizvođača automobila sa dizel motorima prodaja novih dizelaša činila je svega 31,1% ukupne prodaje. Poređenja radi, u prvih šest mjeseci 2017. tržišni udio u Nemačkoj bio je 41,3%.

Evropa je preko tri decenije bila najveće svjetsko tržište za vozila sa dizel motorima, ali je u posljednje vrijeme primijetan trend okretanja kupaca od dizelaša.

Na to je uticalo više faktora, među kojima je bila i Volkswagenova dizel afera iz 2015. kada je ovaj njemački auto-gigant uhvaćen u prevari prilikom mjerenja izduvnih gasova.

Osim toga, vlasti u nekim velikim evropskim metropolama, među kojima su Berlin, London i Pariz, najavile su da će zabraniti kretanje vozilima sa dizel motorima zbog sve većeg zagađenja vazduha u urbanim sredinama.

Najzad, padu kupovime dizelaša doprinose i sami proizvođači automobila koji su počeli da smanjuju ponudu modela koji za pogon koriste dizel gorivo, dok neki potpuno izbacuju dizelaše iz svoje game ili više ne razvijaju nove generacije dizel motora.