Bh. građani ostali bez putovanja i novca: CityDeal prodavao vaučere fantomske agencije
Nakon što su mnogobrojni državljani Bosne i Hercegovine zbog prevare njemačke agencije JoyTrip Holidays ostali uskraćeni za novogodišnje putovanje, slična sudbina zadesila je i one koji su odlučili da ove godine idu na ljetovanje u Antaliju, upravo preko ove agencije.
Scenario je gotovo isti kao i u prethodnom slučaju o kojem je Faktor u nekoliko navrata pisao. Akter je ista turistička agencija “JoyTrip Holidays”, dok ovaj put ne ispaštaju oni koji su kupone za putovanje u Tursku kupili putem Ekupona, već sada sreće nisu imali korisnici stranice Citydeal.ba.
Veliki broj bh. državljana zbog toga ove godine neće ići na odmor, a umjesto da se raduju slobodnim danima i putovanju sa porodicom ili prijateljima, brinu se i da li će uopće dobiti nazad novac koji su mjesecima štjedjeli i uplatili unaprijed.
– Suprug i ja smo kupili dva kupona u iznosu od 1300 KM, a pored kupona radili smo i doplate za Njemačku, direktno toj agenciji. Trebali smo u Antaliju putovati 12. augusta i biti tamo osam dana, međutim u subotu su nas obavijestili da je putovanje iz nepoznatih razloga otkazano – kaže za Faktor čitateljka M. Š.
Dodaje da je problem u tome što se njemačka agencija sada ne javlja niti kupcima niti kompaniji Citydeal, te u tome što posrednik Citydeal odbija vratiti čitav uplaćeni iznos putnicima, zbog čega građani ne mogu sebi priuštiti putovanje na neku drugu destinaciju.
– Kada smo slali doplate njemačkoj agenciji uredno su nam odgovarali na mailove, sada se niko ne javlja. U Citydealu nam kažu da su i oni prevareni, te da je i njima nepoznato zašto je putovanje otkazano. Ni njima se više niko iz te agencije ne javlja, pa tvrde da su podnijeli tužbu i da čekaju kako će se sve riješiti. Kažu da se strpimo, a kada smo uplaćivali kupone ubjeđivali su nas da je sve sto posto sigurno i garantovali su nam povrat novca ako se bilo šta desi – navodi M. Š.
Dodaje da je Citydeal prodao 138 kupona za ljetovanje u Antaliji sa ovom agencijom, a da je od toga realizovano oko 50.
– Saznali smo da je jedna grupa putnika 10. jula otišla u Antaliju, a kada su stigli nisu imali ni hotel rezervisan niti transfer. Bolje je da i nama to ne desi, ali nije u redu ni ovakav način – navodi čitateljka.
Redakciji Faktora javio se još jedan od prevarenih nesuđenih putnika, koji je ogorčen reakcijom firme Citydeal.
– Pored činjenice da su nam upropašteni godišnji odmori, novac koji smo uplatili prije više od dva mjeseca neće nam biti vraćen u cijelosti, jer kompanija Citydeal nudi povrat samo dijela novca, tj. kompenzaciju za kupljene vaučere preko njihove web stranice, dok za ostatak novca klijentima savjetuje da tuže njemačku agenciju – ističe čitatelj.
Pojašnjava da su kupljeni vaučeri za ljetovanje u Turskoj prodavani na bazi noćenja sa doručkom, a građani su, prema instrukcijama kompanije Citydeal, za polupansion, čitav pansion, ili all inclusive aranžman, dodatne uplate vršili direktno na račun sporne njemačke agencije.
– Iako je kompanija City Deal blagovremeno bila upozorena na prevare koje je JoyTrip Holidays počinio prije samo nekoliko mjeseci u BiH, oni su nastavili uvjeravati kliijente da sa ovom njemačkom kompanijom uspješno srađuju već tri godine i da ne postoje bilo kakvi problemi. Štaviše, predstavnici Citydeal-a, neposredno pred sami polazak otkazanih putovanja, ohrabrivali su klijente da vrše dodatne uplate, snižavajući cijene za ručkove, all inclusive, fakulatitve izlete, itd. Upravo ove uplate, koje su morale biti izvršene direktno na račun njemačke agencije, sada su sporne jer Citydeal odbija da građanima vrati taj novac, iako su oni to prodali – ističe jedan od kupaca.
Navodi kako kompanija Citydeal tvrdi da nije organizator putovanja te stoga ne snosi odgovornost za sporne uplate, već samo za vaučere koji su oni prodali, međutim, prema Zakonu o zaštiti potrošača BiH organizator i posrednik, što je u ovom slučaju kompanija Citydeal, solidarno je odgovorna za štetu nastalu otkazivanjem putovanja, a potrošač ima pravo da se obrati sa odštetnim zahtjevom bilo kome od njih.
– S obzirom da je indikativno da je Citydeal nastavio sa prodajom spornih turističkih aranžmana i nakon saznanja da su isti otkazani, slučaj je prijavljen Federalnoj upravi za inspekcijske poslove, kao i Kantonalnom tužilaštvu. S obzirom da kompanija City Deal, suprotno Zakonu, nije ponudila odgovarajuće zamjenske aranžmane oštećenim klijentima, te odbija izvršiti povrat uplaćenih sredstava u cjelokupnom iznosu, jedan dio prevarenih građana podnijeli su privatne tužne protiv kompanije City Deal – dodaje čitatelj Faktora.
Mi smo više puta pokušali kontaktirati kompaniju Citydeal kako bi nam dali više informacija o cijelom slučaju, međutim oglušili su se na naše upite.
Prevarenim kupcima su samo rekli da će angažovati advokatsku kuće iz Njemačke koja će u toku sedmice uputiti krivičnu prijavu protiv agencije Joytrip Holidays.
Kako piše Faktor, s obzirom na to da se radi o prevari njemačke agencije u vlasništvu Maggie Schubert, koja navodno ima i državljanstvo BiH, o ovom slučaju obaviještena je i Ambasada Njemačke u BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Ambasada BiH u Njemačkoj, te Udruženje turističkih agencija Njemačke.