Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

“Senzibilitet percipiranja” u Galeriji Aluminij

izlozba_bazdar_kero_i_skopljak

Zajednička izložba umjetničkih radova triju bh. autorica mlađega likovnog naraštaja, Nelise Baždar, Adine Kero i Ire Skopljak, otvorena je u četvrtak navečer u mostarskoj Galeriji Aluminij.

Postav “Senzibilitet percipiranja”, kojega čini ukupno 51 likovno djelo, otvorenim je proglasio direktor Aluminijevih korporativnih komunikacija Darko Juka, priopćeno je iz Galerije Aluminij.

– Kada su nam se obratile za suradnju, nije bilo dvojbi kako ćemo im otvoriti naša vrata, osim što sam tada pomalo strahovao kako će se njihovi, međusobno toliko različni tehnike, motivi i stilovi, složiti u zajednički postav. Međutim, priča je više no uspješna, a osobno me raduje činjenica da smo ovo trojci, vrijednoj pozornosti likovne javnosti i stručne kritike, omogućili iskorak u njihovoj karijeri – kazao je Juka.

Osvrćući se na svoj ciklus, akademska grafičarka Nelisa Baždar naglasak je stavila na transparentnost postojanja jednoga ili više bića u društvu, situacijama, životu, promjenama zemljopisnoga prostora, površine bivstvovanja.

Dok se Nelisa Baždar Mostarcima predstavila svojim slikama i crtežima, magistrica kiparstva Adina Kero izložbu je upotpunila svojim slikama koje doslovce izlaze iz okvira, a za koje likovna kritičarka, akadameska slikarica Dragana Đurđević, piše kako predstavljaju apstraktno-ekspresivni izraz današnjice.

– Adina sukobljava oslikane površine, u kombinaciji s linearnim crtežom. Jednostavnim, pročišćenim koloritom, postiže harmoničnost s kontrastom koji se izražava u formi crteža, prostora i oblika. Sklad u neskladu! Harmonija u kaosu! Smirenost i razigranost! Osobine su koje predstavljaju unutarnji doživljaj, odraz osobne emocije, traženje identiteta ove autorice – zapaža Đurđević.

Povjesničarka umjetnosti dr. Ema Mazrak osvrnula se na stvaranje magistrice slikarstva Ire Skopljak odnosno, kako ističe, na njezine tragove postojanja.

– Njezin rad prožima osnovna ideja, sadržana u postojanju, nestajanju i stvaranju, odnosno vječitomu kretanju i pitanju relativnosti i fiksaciji vremena. Ona se rodila u trenucima promišljanja o smislu vlastitoga bitka, ali i u empatičnomu odnosu naspram tragova identiteta koje su ostavili drugi, davno prije nje. Riječ je o tragovima postojanja, identitetima prošlosti s kojima se komunicira kroz sliku – ocijenila je, između ostaloga, dr. Mazrak.

Nelisa Baždar rođena je 1986. u Sarajevu, gdje je 2011. diplomirala pri Akademiji likovnih umjetnosti, na Nastavničkomu odjelu (pododjel grafika), u klasi profesora Halila Tikveše. Izlagala je dosad na više samostalnih i skupnih izložbi, bijenalima i kolonijama u BiH, Crnoj Gori, Italiji, Engleskoj, Njemačkoj i u Srbiji. Članica je Udruženja likovnih umjetnika BiH.

Adina Kero rođena je 1985. u Bugojnu, a nakon stjecanja zvanja nastavnika likovne kulture u Mostaru 2009. godine, lani je magistrirala kiparstvo pri sarajevskoj Akademiji likovnih umjetnosti, kod profesora Mirsada Šehovića i Ibrahima Krzovića. Izlagala je na više samostalnih i skupnih izložbi u BiH i izvan nje. Članica je Udruženja likovnih umjetnika BiH, Udruženja likovnih umjetnika Skopaljske doline Bugojno, umjetničke skupine Format iz Mostara i Udruženja likovnih umjetnika “Široka staza” iz Beograda.

Ira Skopljak rođena je 1987. u Sarajevu, gdje je, pri Akademiji likovnih umjetnosti, 2016. magistrirala na temu Tehnološki aspekti i simbolika primjene starih slikarskih tehnika i materijala u mojim slikama, kod profesora Zoje Finci, Ive Simčić i Mirsada Begovića. Radi kao viša asistentica na predmetima likovne tehnologije na Akademiji likovnih umjetnosti Sarajevo, a ostvarila je zapažene samostalne i skupne nastupe na izložbama, kolonijama i bijenalima u BiH, Engleskoj, Hrvatskoj, Italiji, Kuvajtu i u Japanu.

Postav “Senzibilitet percipiranja” ostaje dostupnim za razgledanje, u oba izložbena salona Galerije Aluminij, do 13. jula.