Šef Audija jutros uhapšen zbog afere s dizelašima
Kako javlja Spiegel.de, šef Audija, Rupert Stadler, uhapšen je zbog skandala s dizelašima.
Spiegel se poziva na izjavu glasnogovornika Volkswagena koji je rekao da je Stadler priveden rano jutros, a prema trenutnim informacijama, šef Audija trenutno je u pritvoru.
Glasnogovornik Volkswagena rekao je kako je Stadler uhapšen te kako je provedeno saslušanje na kojem je odlučeno da ostaje u pritvoru jer postoji opasnost da će prikriti dokaze o aferi s dizelašima.
“Optuženi je izveden pred istražnog suca koji je naredio izvršenje pritvora”, izjavio je tužitelj u Münchenu i dodao kako je osnova po kojoj su tražili pritvor mogućnost prikrivanja dokaza i uticaj na svjedoke, prenosi Frankfurter Zeitung.
Dodao je i kako situaciju više ne može komentirati te kako za Stadlera i dalje važi presumpcija nevinosti dok se ne dokaže da je kriv.
BBC dodaje kako će Stadler najprije razgovarati sa svojim advokatima, a nakon toga počinju ispitivanja koja će voditi tužiteljstvo, a koja će trajati do srijede.
Glasnogovornik vlasnika Volkswagena poručio je kako je jasno da će se ovim pitanjem pozabaviti njihov nadzorni odbor. Do ovog hapšenja došlo je rano jutros, uoči sastanka nadzornog odbora Volkswagena na kojemu se trebalo raspravljati o stanju istrage o aferi s dizelašima.
Stadlerovi advokati još uvijek nisu komentirali ovu situaciju.
Spiegel dodaje kako je Stadler optuženik u aferi Dieselgate od 30. maja ove godine. Prema optužnici Minhenskog tužitelja, Stadler i još jedan šef izvršnog odbora optuženi su za prevaru indirektnog plasiranja lažnih rezultata. Optužnica je vezana uz manipulaciju softvera za emisiju ispušnih plinova na evropskom tržištu.
Krajem maja, njemački istražitelji proveli su pretres Stadlerove kuće kako bi došli do dokaznog materijala za ovaj slučaj, a istom prilikom pretražen je stan još jednog od Audijevih menadžera. Broj optuženih tada se popeo na dvadeset osoba.
Stadler, koji je na čelu Audija od 2007. godine, pod velikim je pritiskom od otkrića skandala sa softverom za emisiju štetnih plinova, piše Spiegel.
Kako javlja Frankfurter Zeitung, prema optužnici se tvrdi da je Stadler znao za lažiranje emisija štetnih plinova u automobilima na evropskom tržištu, ali nije naredio povlačenje tih automobila s tržišta kao što je napravio u SAD-u.
Tužiteljstvo se za optužnicu u ovom slučaju najviše oslanja na korespondenciju do koje su došli pretresima privatnih kuća i stanova optuženih. Osim toga, u martu 2017. te u februaru 2018. proveli su pretrese u sjedištu Audija u Ingolstadtu te u kompaniji u Neckarsulmu.
Afera počela 2015. godine
Podsjetimo, i Audi se nalazi u aferi oko emisija štetnih plinova dizelaša u koju je upleten i Volkswagen. Prošlog mjeseca, Audi je priznao da je 60.000 njihovih modela Audija A6 i Az s dizel motorima imalo problema sa softverom za emisije štetnih plinova.
Ovaj broj treba pridodati brojki od 850.000 vozila koje je opozvao Volkswagen čija je podružnica i Audi.
Takozvana Dieselgate afera prvi put spominje se 2015. godine kada je Volkswagen priznao da je gotovo 600.000 njihovih automobila koje su prodali u SAD-u imalo softver koji je lažirao rezultate testova za emisiju štetnih plinova.
Tada je Volkswagen priznao da je instalirao taj softver u 11 miliona svojih dizelaša širom svijeta te kako su pomoću njega mogli znati kada je automobil na testiranju te su tada smanjivali emisije štetnih plinova putem tog sistema.
Ipak, na otvorenoj cesti emisije štetnih plinova bile su puno veće, do 40 puta veće nego što je zabilježeno na testiranjima.