Rast cijene čini svoje: Sve više građana vozi bez važeće registracije
Prema informacijama o stanju sigurnosti Federalne uprave policije (FUP), broj neregistrovanih vozila u saobraćaju u prva tri mjeseca 2018. godine (2480) znatno je veći od 2017. godine (2145).
Broj drugih saobraćajnih prekršaja poput upravljanja vozilom pod uticajem alkohola i bez položenog vozačkog ispita, kao i upravljanja bez korištenja sigurnosnog pojasa ili uz korištenje mobilnog telefona, manji je u odnosu na isti period prošle godine.
Izmjene zakona o sigurnosti u saobraćaju koje su pooštrile kazne urodile su plodom, osim u jednom parametru – vožnji bez registracije.
Mogući razlog za ovu statističku anomaliju je odluka federalnog ministra prometa i komunikacija Denisa Lasića s kraja 2016. godine, kojom je cijena EKO testa s 5 KM porasla na 22, 32 i 36 KM, zavisno od motora vozila, pa je tako cijena registracije automobila u 2017. znatno poskupila, te ostala takva 2018. godine.
Da li je određeni broj vozača u 2018. godini odlučio “protestovati” protiv ovih poskupljenja uopšte ne registrirajući automobile?
Prema pisanju medija, ova izmjena u Pravilniku koju je načinio federalni ministar je nezakonita, jer su takve odluke u nadležnosti državnog ministra.
Iz kabineta ministra komunikacija i prometa BiH Ismira Juske za Fokus.ba kazali su kako osnovni problem leži u činjenici da nije izvršeno usklađivanje odredbi Zakona o cestovnom prijevozu Federacije BiH za Zakonom o osnovama sigurnosti prometa na cestama u Bosni i Hercegovini po stupanju na snagu ovog zakona.
“Zakonom o osnovama sigurnosti prometa na cestama u Bosni i Hercegovini je propisano da ‘odobrenje za rad, nadzor nad radom stanica tehničkog pregleda motornih i priključnih vozila izdaju i sprovode entitetska i kantonalna ministarstva i ministarstvo Brčko Distrikta BiH, nadležna za saobraćaj’, a da ‘bliže odredbe o sadržaju i načinu obavljanja tehničkih pregleda, evidencijama koje se vode i obrascima koji se izdaju, uslovima koje moraju da zadovolje ovlaštene organizacije za obavljanje tehničkih pregleda, pravilnikom propisuje ministar, u saradnji sa organom nadležnim za unutrašnje poslove, i entitetskim i kantonalnim ministarstvima i ministarstvom Brčko Distrikta BiH, nadležnim za saobraćaj'”, stoji u obrazloženju.
Dodali su da je izrada Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o tehničkim pregledima u finalnoj fazi, čime će se Ministarstvo jasno odrediti po pitanju provođenja eko-testa u Bosni i Hercegovini.
U 2017. godini u Federaciji BiH registrirana su ukupno 628.873 vozila, čime je, prema nekim proračunima entitet Federacija BiH inkasirao između 12 i 20 miliona KM, umjesto 3 miliona i 100 hiljada, koje bi zaradio da je cijena EKO testa ostala 5 KM, kao što je bilo propisano državnim zakonom.