Zbog izbjegličke krize u Njemačkoj pada potrošačko raspoloženje
Izbjeglička kriza u Evropi prigušila je povjerenje njemačkih potrošača za oktobar zbog straha od posljedica koje bi ogroman priljev izbjeglica mogao prouzročiti u gospodarstvu, pokazalo je u četvrtak istraživanje instituta GfK.
Indeks očekivanja njemačkih potrošača za oktobar koji izrađuje taj institut kliznuo je na 9,6 bodova, sa septembarskih 9,9 bodova.
“Optimizam potrošača blago jenjava”, konstatirali su u institutu.
“Prigušeno raspoloženje potrošača u avgustu ove godine očigledno nije bilo eksces, budući da su i u ovom mjesecu pali pokazatelji koji mjere sklonost kupnji, te očekivanja plaća i predviđanja ekonomskih trendova”, zaključak je najnovijeg redovnog mjesečnog istraživanja GfK.
Najviše su prigušena očekivanja ekonomskih trendova, ističu stručnjaci GfK, ukazujući da rizike u svjetskom gospodarstvu, brojna krizna žarišta i u posljednje vrijeme znatno pojačan i uglavnom nekontroliran priljev izbjeglica.
Odgovarajući je indeks tako u septembru smanjen četvrti mjesec zaredom, ovaj puta za čak 10,2 boda, nakon osjetno blažeg pada u avgustu, za 1,8 bodova.
Nijemci su drugi mjesec zaredom iskazali prigušeni optimizam i u pogledu primanja, pa je prateći indeks pao 5,8 bodova. Osjetno je blaže prigušena sklonost kupnji, iskazana u padu odgovarajućeg indeksa za 1,6 bodova.
“Ako imamo na umu jako pozitivan trend u maloprodajnom sektoru, možemo pretpostaviti da će osobna potrošnja i dalje biti jako važan oslonac gospodarstva u ovoj godini”, konstatiraju u institutu.
“Tek će se vidjeti u kojoj će mjeri snažan priljev izbjeglica utjecati na domaću potražnju”, zaključuju.