Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Hamburg uveo zabranu za starije dizelaše

hamburg1

Hamburg, snažno industrijsko središte sjevera Evrope i drugi najveći grad u Njemačkoj postaje prvi grad u Njemačkoj koji će uvesti zabranu za starije dizelaše.

Nakon najave kako su stvoreni svi preduvjeti da lokalne njemačke vlasti uvedu zabrane za stare dizelaše grad Hamburg je prvi skupio hrabrosti da to i učini. Zabrana prometovanja dizelaša koji ne udovoljavaju Euro 6 normi na snagu stupa već iduće sedmice, a obuhvaća manji dio grada.

Suprotno očekivanjima zabrane su tako postale stvarnost i u Njemačkoj, najjačem evropskom tržištu automobila. Sasvim je jasno što to znači za budućnost prodaje novih automobila. Uzevši u obzir kako su već same najave mogućnosti uvođenja zabrana smanjile udio dizelaša na debelo ispod nekadašnjih 50 i više posto daje crne prognoze za sve ljubitelje dizelskih motora, piše Index.hr.

Nema sumnje, potražnja će drastično pasti, a time i ponuda. uostalom, uz Toyotu i Nissan koji u Evropi ukidaju ponudu dizelaša Volvo je najavio kako uopće ne razmišlja o razvoju novih motora.

Kad je sami Hamburg u pitanju to znači da oko 214.000 automobila neće moći ući u grad, odnosno preko 65% dizelaša. Oni koji ipak uđu morat će platiti 25 eura kazne, a vozači kamiona tri puta više. Za utjehu recimo kako se radi doista o malom dijelu gradu koji obuhvaća tek nekoliko kilometara ceste.

Iako su se predviđali različiti scenariji i mnogi su vjerovali kako zabrane neće tako brzo stupiti na snagu, to očito nije tako. Prema prvim procjenama, zahvaćeno je 214.000 vozila. Oni koji unatoč zabrani odluče voziti riskiraju kaznu od 25 eura, odnosno 75 eura za kamione. Ipak, nije sve tako sivo za vlasnike dizela. Naime, kao što se i pretpostavljalo, za početak će samo određeni dijelovi biti pod “zabranom” za dizelaše. U Hamburgu će to biti tek dvije ulice ukupne dužine 2,3 kilometara u iznimno prometnom kvartu Altona na zapadu grada. Ipak, ova zabrana mogla bi dodatno poljuljati vjeru u dizelaše čiji je udio u prodaji sve manji.

Prema posljednjim informacijama idući grad koji planira uvesti zabranu je Kiel, jedan od 80 gradova u Njemačkoj s natprosječnim vrijednostima koncentracije NOx čestica u zraku.

Euro 6 standard je predstavljen u septembru 2015. godine, odnosno od tog datuma svi autumobili moraju udovoljavat osjetno rigoroznijem standardu od prijašnjih. Cilj standarda je smanjiti emisiju štetnih plinova, od uljičnog monoksida, ugljikovodika i čađe do toliko puta prozivanih M*NOx čestica. Za dizelaše to znači pad emisije NOx čestica sa Euro 5 normom dozvoljenih 180 mg/km na maksimalno dozvoljenih 80 mg/km. Za benzince je ostao na razini od 60 mg/km.