Bisnode BH prezentirao aktivnosti na tržištu BiH
Bisnode BH, vodeći Evropski ponuđač poslovnih informacija, održao je danas press konferenciju na kojoj je prezentirao svoje aktivnosti na tržištu Bosne i Hercegovine.
Damir Sokolović, poslovni savjetnik kompanije, inače direktor kompanije DS savjetovanje d.o.o. Sarajevo, upoznao je prisutne sa Bisnode poslovnim rješenjima koji pomažu u svakodnevnom radu menadžmenta i zaposlencima u privatnom i javnom sektoru.
Ovo je bila prilika da e ukaže na izazove privatnog i javnog sektora, sa naglaskom na financijski sektor, posebno na polju usklađivanja sa najnovijim međunarodnim standardima i regulativama poput nove regulative o privatnosti podataka u EU (GDPR), standardima međunarodnih finansijskih institucija iz oblasti sprečavanja pranja novca (AML) i borbe protiv finansiranja terorizma (CFT).
Bisnode BH, kao članica grupacije Bisnode koja djeluje u 18 zemalje Evrope i ima sjedište u Švedskoj, dužna je poštovati sve zakone Evropske unije, iako BiH još nije u EU, stoga je smatrala da je potrebno obratiti se medijskoj i široj javnosti povodom ovih promjena i njihovog uticaja prema svijetu biznisa.
Bisnode BH je domaća kompanija, ali koristi sve prednosti međunarodne grupacije kojoj pripadana način da daje podršku domaćim kompanijama i razvoju bh. privrede. Cilj nam je i pokazati da u BiH postoji adekvatan poslovni partner koji je specijaliziran za obradu podataka i pružanje činjenica, odgovora i uvida u informacije koji su potrebne klijentima da bi donijeli sigurne poslovne odluke. Koristeći novu tehnologiju, te informacije možemo integrirati u računare, telefone ili sisteme naših kupaca kako bi im mogli pristupiti s bilo kojeg mjesta na svijetu.
– Suština našeg pristupa riziku i kreditima je u optimizaciji rizika. Za društvo s niskim nivoom rizika, pretjerano restriktivna kreditna procjena može predstavljati kamen spoticanja za poslovanje. Slično tome, pretjerano visoki rizik može biti razoran. Radi se o pronalaženju ravnoteže između sigurnosti i poslovnih prilika, gdje je od ključne važnosti imati tačne podatke na kojima se odluke zasnivaju. Naši visokokvalitetni poslovni podaci pružaju velike mogućnosti za procjenu rizika kako portfelja vaših kupaca ili dobavljača u cjelini, tako i u odnosu na pojedinačnog kupca ili dobavljača. S pravim podacima za donošenje odluka, možete donositi sigurne – pa ipak agresivne – odluke o kreditiranju koje vode do povećane profitabilnosti i više poslovanja, saopćeno je iz Bisnode BH.
Bisnode poslovna rješenja
Svakodnevno se proizvede 16.000 triliona megabajta podataka. Za kompanije to znači veliku priliku za prikupljanje informacija iz različitih izvora: putem digitalnih usluga kao što su rješenja i aplikacije, ali i iz vanjskih izvora podataka. Ti podaci mogu pružiti vrijedne informacije o korisnicima, kao što su mijenjanje obrazaca potrošnje, ključnih podataka i kreditni rizik povezan s računom. Za kompanije, ručno rukovanje velikih količina podataka i složenost samih informacija može predstavljati izazov. Koristeći Bisnode rješenja, dobijate stalna ažurirane kvalitetne informacije koje omogućavaju uštedu vremena, baziranje odluke bazirane na tačnim podacima i minimiziranje rizika od pogrešaka.
Na tržištu BiH Bisnode je plasirao veći broj takvih rješenja kao što su Boniteti.com i Portfolio Intelligence, online regionalne platforme, praktične i efikasne za pregled osnovnih, kontakt i finansijskih podataka kao i za analizu tržišta. Kroz naše pretnerstvo s kompanijom Dun &Bredstreet, nudimo i platforme za optimatizaciju rizika i analizu portfelja i poslovanja na globalnom nivou. D&B On-Board, Bisnodeov compliance alat pomaže bankama i drugim finansijskim institucijama oko identifikacije klijenata i poslovnih partnera, te im pruža informaciju o odgovornoj osobi, vlasniku, kao i finansijskim pokazateljima, te kreditnom rejtingu klijenta ili njegovog poslovnog partnera. Uz te podatke, portal D&B Onboard pruža i druge relevantne informacije za regulatorni proces. Omogućava provjeru kompanija i osoba kroz sankcijske liste („Sanction lists”), liste politički eksponiranih lica („PEP”) i dr. U tom smislu, pojedinačni postojeći i budući poslovni partneri se mogu provjeriti brzo i lako kako bi se dobili pouzdani podaci na temelju kojih se može donijeti ispravna poslovna odluka.
Šta je zapravo Compliance
Compliance znači usklađenost. Funkcija usklađenosti poslovanja (compliance) u bankama i drugim finansijskim institucijama ima ključnu ulogu u identifikaciji i upravljanju rizikom usklađenosti banke sa zakonskim i podzakonskim propisima, internim aktima banke, kao i standardima i pravilima struke. Rizici o kojima govorimo su identifikacija i verifikacija većinskog vlasnika, te krajnjeg vlasnika kao kritičnih uslovi za prevenciju finansijskog kriminala, izbjegavanja plaćanja poreza (poreske evazije), korupcije, prevare, pranja novca, traffickinga te finansiranja terorizma.
Uspostavljanje nove ravnoteže između transparentnosti i privatnosti, gdje svijet prelazi s direktnog prikupljanja podataka od pojedinaca, na stanje u kojem se ljude promatra a njihovo ponašanje prati na internetu ili pametnim uređajima, sa čime su povezani i određeni rizici. Curenje informacija i povreda sigurnosti podataka krađa identiteta, dovode do gubitka povjerenja kupaca i predstavljaju prijetnju za organizacije svih veličina i u svim sektorima. Potrošači, mediji, kompanije i opšta javnost sve su više zainteresovani za zaštiti privatnosti i podataka, što reguliše Opšta uredba o zaštiti podataka – GDPR.
GDPR – Opšta uredba o zaštiti ličnih podataka je uredba kojom Evropska komisija jača zaštitu ličnih podataka stanovnika EU i primjenjiva je na sve poslovne subjekte unutar EU, ali i poslovne subjekte izvan EU koji obrađuju osobne podatke građana EU. Osnovne činjenice o GDPR uredbi naći ćete u kratkom vodiču za GDPR u vidu e-book klikom na ovom LINK -u.