Volkswagenu prekipjelo: Hastor je sada pretjerao
Automobilski koncern Volkswagen je riješio da uđe u nov klinč sa firmom Prevent bosankohercegovačkog biznismena Nijaza Hastora. Oni su odlučili da otkažu saradnju sa jednom Hastorovom fabrikom, javlja Deutsche Welle.
List Freie Presse je, pozivajući se na sindikat firme „ES automobilgus“, prenio da je automobilski koncern Volkswagen riješio da prekine saradnju sa tom firmom koja za njega proizvodi kućišta prenosnih mehanizama. Isto je javio i tabloid Bild. To se smatra odmazdom Volkswagena za postupak ES koji je svojevremeno prestao da šalje potrebne dijelove velikom koncernu iz Wolfsburga.
Svađe i tajni dilovi
Pozadina događaja: 2016. godine je Volkswagen stornirao porudžbine proizvođaču automobilskih sedišta Kar trimu u vrijednosti od 500 miliona eura, odbivši da potom toj firmi plati naknadu za propuštenu zaradu. I ES i Kar-trim su u vlasništvu firme Prevent koja pripada bosankohercegovačkoj porodici Hastor.
Po odluci šefa Preventa Nijaza Hastora, ES je zbog raskida Volkswagenove saradnje sa Kar trimom odmah prestao da isporučuje svoja kućišta prenosnog sistema za Volkswagenove automobile. U Volkswagenu je tada stala proizvodnja Golfa.
Pošto veliki koncern iz Wolfsburga nije mogao da se odrekne potrebnih kućišta, dva koncerna su se vansudskim putem dogovorila da Volkswagen u narednih šest godina nabavlja delove od firmi koje pripadaju Preventu, a i da firmi porodice Hastor plati obeštećenje. Visina tog obeštećenja je nepoznata javnosti, a i drugi dijelovi njihovog dila su ostali tajna.
Prevent sprovodi dalje planove
Nijaz Hastor u njemačkoj javnosti slovi kao balkanski biznismen koji stalno kupuje sve više njemačkih firmi za proizvodnju auto-dijelova; u njemačkim medijima ga uglavnom slikaju kao neprijatelja i surovog bosa koji ne bira sredstva kako bi povećao profit.
No, iako je Volkswagen, ako su navodi lista Freie PResse tačni, sada riješio da raskine ugovore sa ES – a drugi veliki automobilski koncern, Daimler, nedavno je odlučio da prekine saradnju sa Kar trimom – veliko je pitanje koliko će to oslabiti poslovnu imperiju Nijaza Hastora. Jer, Prevent je početkom ove godine preuzeo većinski udio u firmi Neue Halberg-Guss d.o.o. iz Saarbrückena.
3.000 radnika, obrt od 500 miliona
Neue Halberg-Guss ima po jedan pogon u Lajpcigu i Južnoafričkoj Republici, a spada u vodeće livnice Evrope. Proizvodi kućišta za cilindre, glave cilindara, bregaste osovine i blokove motora kako za automobile tako i za kamione i autobuse. Među velike klijente te firme spadaju Daimler, Opel i Volkswagen.
Livnica je 2011. godine prijavila bankrot, a situaciju je tada spasao holandski investicioni fond HTP, da bi prošlog ljeta firmu preuzela njemačka firma SDL, no to je bilo kratkog vijeka. Trenutno Neue Halberg-Guss ima godišnji obrt od oko 500 miliona eura a u trojim pogonima je zaposleno 3.000 radnika.
Grupa Prevent inače već godinama vodi sudski spor s koncernom Daimler kojeg su tužili jer je 2014. prestao da preuzima presvlake za sjedišta koja proizvodi Prevent, iako je nedugo prije toga potpisan ugovor o saradnji. Utoliko traži odštetu od Daimlera u iznosu od oko 40 miliona eura, prenosi novinska agencija dpa.
No isto tako, tek što je Bild objavio vijest o Volkswagenovom prekidu saradnje, sam Prevent na svojoj stranici objavio je u utorak da je postignut dogovor o isporuci navlaka za sjedišta koncerna BMW za njihova vozila serije 1 i 3, kao i o „proširenju već postojećih ugovora o isporuci BMW AG“.