Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Ko ne želi da aerodrom u Tuzli dobije dozvolu za kargo transport?!

Međunarodni-aerodrom-Tuzla

Nakon što je tuzlanski aerodrom zatražio da mu se odobri kargo transport, ovo pitanje je postalo i dio političke priče u Bosni i Hercegovini.

Provjera osposobljenosti aerodroma u Tuzli trebale bi se provesti do polovine ovog mjeseca. I dok se političari raspravljaju koji bi aerodromi trebali imati dozvole, moglo bi se desiti daneki avio prevoznici odlete u neku drugu zemlju.

U BiH trenutno samo sarajevski i banjalučki aerodrom imaju dozvolu za kargo transport. I pored toga što Evropska unija godinama upozorava da jedan od problema u Bosni i Hercegovini predstavlja i nedovoljnu iskorišćenost avio-saobraćaja u transportu roba, ministarstvo saobraćaja i veza Republike Srpske (RS) protivi se da i aerodrom u Tuzli dobije dozvolu za kargo transport.

Razlog je kažu što bi banjalučki aerodrom mogao izgubio značajan prihod od ove djelatnosti, kao i komparativnu prednost koja je uspostavljena na bazi entitetskih reciprociteta.

“Stav je bio da se omogući sa dvije lokacije takva aktivnost i to je urađeno. U skladu sa tom odlukom ulagana su značajna sredstva. I to je razlog”, objašnjava Željka Cvijanović, premijerka RS-a.

Radna grupa, koju je formirala Komisija za integrisano upravljanje granicom BiH, krajem avgusta utvrdila jeda tuzlanski aerodrom ne ispunjava uslove za otpremanje robe životinjskog porijekla.

Predsjedavajući Komisije za integrisano upravljanje granicom i direktor Uprave za indirektno oporezivanje BiH Miro Džakula izjavio je da konačna odluka da li će ovaj aerodrum dobiti dozvolu za kargo transport još nije donesena.

Novalić - Cvijanović u Doboju: Raditi na harmonizaciji odnosa

“Nije odlučeno jer su došli neki novi momenti. Na komisiji su utvrđene neke nove činjenice, a to je da su na tuzlanskom aerodromu poduzete određene aktivnosti kako bi se obezbjedio minimum uslova potrebnih za izvoz”, kazao je Džakula.

Rukovodilac sektora razvoja i marketinga međunarodnog aerodroma u Tuzli Enver Jukanović potvrdio nam je da biradna grupa Komisije za upravljanje granicom BiH trebala doći 9. septembra, kako bi provjerila da li su svi uslovi ispunjeni za izvor roba životinjskog porijekla.

“Očekujemo da ćemo ispuniti te uslove. Radi se o kadrovskim i tehničkim uslovima. Kadrovske uslove imamo, a neophodno je ispuniti i tehničke. Očekujemo da će radna grupa dati pozitivno mišljenje. Nakon toga, oni bi svoje mišljenje trebali proslijediti Komisiji za integrisano upravljanje granicom BiH. Nadamo se da će Komisija uvažiti stav radne grupe i predložiti Vijeću ministara da izda dozvolu i za tuzlanski aerodrome”, objasnio je Jukić.

Jedan od glavnih razloga zašto je vazdušni transport roba u BiH dobio na značaju u posljednje dvije godine, od ulaska Hrvatske u Evropsku uniju, je nemogućnosti prevoza roba životinjskog porijekla preko evropske teritorije.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić mišljenja je da od svega ne treba praviti problem i da bi svi aerodromi u BiH mogli da obavljaju kargo transport.

“BiH ima odobren kontigent od 15.000 tona mesa za Tursku, a sada jedva izvozimo 7.000 tona. Pravo je rješenje da proizvedemo dovoljno da možemo zadovoljiti potrebe, a onda će biti posla za sve aerodrome. Dotle se može dogovoriti da se zadrže količine na banjalučkom aerodromu, a da se izda dozvola i tuzlanskom za kargo prevoz, ne samo mesa, nego i drugih proizvoda. Rješenje je da povećamo proizvodnju mesa za duplo, a onda će imati svi problema i da ga zajedno odvezu”, istakao je Novalić.

I u državnom Ministarstvu spoljne trgovine uvjereni su da posla ima dovoljno za sve vazdušne luke u BiH.

“Radimo na tome da kargo prevozom se bavi aerodrom Tuzla. Zašto da ne i sutra aerodrom Mostar, ukoliko žele. Naravno i da obezbjedimo da svi rade. Na nama je da obezbjedimo da svi rade, ali ne smijemo dozvoliti da bude nelojalne konkurencije”, naglasio je Mirko Šarović, ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

Zeljka-Cvijanovic1111

Za ministra saobraćaja i veza RS Neđu Trninića ova izjava državnog ministra predstavlja izdaju interesa Republike Srpske.

“Ministar Šarović forsira priču o tuzlanskom i mostarskom aerodromu što se direktno kosi sa usvojenim principom o reciprocitetu ili ravnopranvosti entiteta u tom dijelu teretnog saobraćaja na dva međunarodna aerodrome – sarajevskom i banjalučkom”, rekao je Trninić.

Međutim, na pitanje da li postoji dokument po kome samo dva aerodroma u BiH mogu vršiti kargo transport, Trninić kaže:

“Ovo je bio džentlmenski sporazum koji su do sada poštovali i naši predstavnici u državnim institucijama, ali i predstavnici Federacije BiH”.

Najviše vazdušnog teretnog saobraćaja iz BiH trenutno ide prema Turskoj. Uglavnom se izvozi meso.

Međutim, predstavnici Turkish Airlinesa koji vrši prevoz, prema riječima Jukića, sami su zatražili od tuzlanskog aerodruma da pokrene proceduru za dobijanje dozvola za kargo transport.

“Odgovorno tvrdim da su ljudi bili precizni. Rekli su da ako ne budu mogli dobiti Tuzlu, da se ne mogu gurati na banjalučkom aerodromu, već će ići iz Beograda”, ističe Jukić.

I dok bh. političari raspravljaju ko i šta treba raditi, umjesto da obezbijede više posla za četiri aerodroma u Bosni i Hercegovini, moglo bi se desiti da “zlatna koka” odleti u neku drugu zemlju.