Zbog odluke u Njemačkoj, u BiH još nema pojeftinjenja automobila
Drastičniji pad cijena dizelskih automobila koji je najavljen za ovu godinu zbog zabrane ove vrste automobila u Njemačkoj neće se još dogoditi. I to upravo zbog Njemačke koja je proteke sedmice odgodila presudu o zabrani dizelskih automobila, koja je trebala krenuti iz Stuttgarta, piše Večernji list BiH.
Naime, još prošlog ljeta objavljeno je da će od 1. januara 2018. biti zabranjen promet automobilima s dizelskim motorima u Stuttgartu, a što će slijediti i ostali njemački gradovi, no zbog pritužbi upućenih, između ostalih, i Angeli Merkel da je njena vlada povezana s automobilskom industrijom, od toga još neće biti ništa.
To se nije dogodilo ni 1. januara, a ni ovog mjeseca kada se raspravljalo o toj odluci. Upravo je vlada kancelarke Merkel lobirala protiv zabrana u strahu da bi one mogle razljutiti milione vozača i poremetiti gradski saobraćaj. Prema najnovijim informacijama, o zabrani dizelskih automobila ponovno će se odlučivati u junu, za gradove Stuttgart i Düsseldorf, u kojima udruga Njemačka pomoć okolišu (DUH) želi postići zabranu.
Da se dogodila primjena, ona bi, pak, donijela osmijeh na lice vozačima u siromašnijim državama u kojima se i ne pomišlja još na zabranu dizelskih automobila zbog onečišćenja, među kojima je i BiH. Budući da se uzimalo zdravo za gotovo, to je donijelo probleme i nekim domaćim uvoznicima automobila.
“Još krajem prošle godine spustili smo cijene dizelskih automobila jer se ova odluka predstavljala kao konačna, a onda su se pojavile priče o odgodi. S obzirom na to da je nama najavljivano da će u Njemačkoj pasti cijene automobila, htjeli smo izići ususret kupcima, a onda se dogodilo ovo, što je neočekivano. Pretpostavljamo da je napravljen pritisak i na politiku da ne dođe do potpune zabrane jer bi time bili pogođeni milioni vozača”, govori jedan od većih uvoznika.
Inače, kako se pojedine zemlje i njihovi građani nastoje riješiti starijih vozila, tako i raste broj uvezenih vozila u BiH. Prema podacima koji su za Fokus.ba dostavljeni iz Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) samo u prošoj godini u BiH je uvezeno 70.976 vozila, od čega je polovnih bilo preko 60.000.
Stručnjaci tvrde da je samo pitanje vremena kada će doći do zabrane i da njemačka politika neće još dugo moći utjecati na ovo. A kada to krene u praktički glavnoj državi autoindustrije doći će do vala zabrana. Vlasti u Parizu, Madridu i Atini najavljuju kako će zabraniti dizelaše u centrima gradova do 2025., dok Kopenhagen to planira već iduće godine.